Calella - Barcelona (79km) - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Jan Versluis - WaarBenJij.nu Calella - Barcelona (79km) - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Jan Versluis - WaarBenJij.nu

Calella - Barcelona (79km)

Blijf op de hoogte en volg Jan

11 Augustus 2012 | Spanje, Barcelona

Dat het leven van fietsende nomaden anders is dan die van jongeren aan de Spaanse kust werd vanochtend mooi geïllustreerd. Fris en fruitig na een goed nachtje slaap vertrokken wij met ons volle verstand naar onze eindbestemming, terwijl de laatste jongeren met hun verstand verzopen in een alcoholisch goedje (waarschijnlijk en dus lichtelijk generaliserend) aan kwamen kruipen.

Het doel van vandaag was om in Barcelona te geraken, en vanaf de camping was dat maar een luttele, en probleemloze, 35 kilometer. Alhoewel, qua grote is er een miniem verschil met Langeraar (en Wijk en Aalburg) dus stond ons nog zo’n 30 kilometer door de drukke stad te wachten om uiteindelijk 7km zuidelijker van Barcelona en het vliegveld op onze laatste camping van deze reis uit te komen. Nu is ons na al dezer dagen op de fiets geen uitdaging te groot en ook deze gingen wij vol goede moed aan. Het fietsen door deze drukte was een hele enerverende bezigheid!. We gingen het fietspad op en af, ontelbaar veel verkeerslichten, auto’s die je afsnijden en voorbijrazen, je weet niet waar je moet kijken en genieten van de stad is zowat onmogelijk. Om een lang verhaal kort te maken, een metropool is eigenlijk niets voor een zwaar bepakte fietser. Al heeft het dan wel weer wat dat wij bepakt en bezakt langs de Sagrada Familia zijn gereden. Niet dat we daar al te veel van gezien hebben want een moment van onoplettendheid is uit den boze, vandaar dat er ook een grote druk van onze schouders viel toen we de stad achter ons lieten.

Na vele, vele kilometers en de eindbestemming in zicht besloten we om onze spierballen te laten zien en de fietsen over de vangrail te tillen. Het scheelde ons vele kilometers omrijden, en een paar kilometers meer of minder doet er eigenlijk niet meer toe. Met een camping zo dicht bij het vliegveld heb je dan ook het probleem dat er constant vliegtuigen voorbij razen. Maar dat is niet het enige, want volgens de Nederlandse jongens waar Bram mee stond te praten maken de buren tot diep in de nacht luidruchtig ruzie, we zullen het zien. Onze eerste felicitaties voor onze prestatie hebben we al binnen nadat we zijn tegen gehouden door een Amsterdamse man op de camping die, in mooi Amsterdams, ons mededeelde dat we een ‘top prestatie’ hebben geleverd.

Bram en ik kunnen terugkijken op een geslaagde fietstocht waarbij we vele leuke mensen zijn tegen gekomen, prachtige natuur doorkruist hebben en erg verwend zijn met gratis biertjes (drankjes) en hapjes. Uiteindelijk hebben we 2123 kilometer gefietst, hebben 1x een paar moertjes en boutjes vast moeten draaien en, houd U vast!, geen enkele lekke band gehad hebben. ( Als U op het mapje, rechtsboven klikt, kunt U een ruwe schets van onze route zien doordat de plaatsten waar verhaaltjes geschreven zijn is aangeduid) Nu zitten we in het campingrestaurant rustig na te genieten van onze reis en van een Paella. Wij vinden namelijk dat als je in Spanje bent je dat minimaal 1x gegeten moet hebben.

De fietsen staan momenteel uit te rusten tegen een boom en zullen rustig moeten afwachten totdat ze maandag met ons mee mogen het vliegtuig in. Wat ons betreft; Wij zullen morgen en overmorgen Barcelona gaan verkennen en genieten van de schoonheid die het te bieden heeft. Het zal onze eerste rustdag zijn, en we zullen er dan ook van proberen te gaan genieten.

Morgen zal het laatste verhaaltje van onze zijde komen over deze tocht, deze keer vanuit een ander perspectief, die van Bram. Wij hebben er ontzettend veel zin in gehad om deze tocht te fietsen en met U te delen, maar nu gaan we toch eerst eventjes iets drinken om onze prestatie te vieren.

Tot morgen!

• 11 Augustus 2012 - 04:16

Frank:

Zo snel na het plaatsen van een berichtje al een reactie... Het is ongelofelijk..

Ik denk ook dat ik namens Tom mag spreken, maar je hebt alweer een geweldige prestatie geleverd.
    Je pedalen en verhalen spreken voor zichzelf!

Tot over een paar weekjes.

• 11 Augustus 2012 - 08:00

Nel:

VAN HARTE GEFELICITEERD met het leveren van deze topprestatie!!!!

Nu genieten van de 'rust..'

• 11 Augustus 2012 - 08:18

Wil:

Geweldig!!!

Heel knap dat jullie weer de bergen hebben bedwongen.
    Nu zullen er wel weer twee goed getrainde (oogverblindende) mannen te voorschijn komen.

• 11 Augustus 2012 - 08:41

Kees Van Dam:

Voortaan denk ik bij "De Toppers" niet meer aan René / Gerard / Jeroen,
    (of hoe die gosers dan ook mogen heten).

Neen, bij "De Toppers" horen voortaan de namen: JAN en BRAM !!

Geweldige prestatie.

GEFELICITEERD !!!

Kees van Dam

• 11 Augustus 2012 - 09:42

Frans :

Bienvenida en Barcelona

Jan en Bram, van harte gefeliciteerd met het volbrengen van deze tocht.
    Toch nog weer een tocht van meer dan 2000 km.
    Nu lekker genieten van twee dagen Barcelona en dan...terug naar huis.

Tot 18 Augustus, er schijnt iemand jarig te zijn.

• 11 Augustus 2012 - 10:13

Trudy:

Hoi J en B,

Van Harte met deze prestatie. Jullie hebben het weer gepresteerd.

Waar gaat de reis volgend jaar heen???
    Daar wordt (is) al over nagedacht denk ik?

Nu genieten maar in Barcelona en Jan pas op voor......mensen die je een zetje geven.

Trudy

• 11 Augustus 2012 - 10:31

Rob En Arja:

Goed gedaan mannen!! Proficiat met het behalen van de eindstreep. Fijne dagen in Barcelona en voor maandag een goede reis naar huis.
    Groetjes van de buren.

• 11 Augustus 2012 - 12:38

Margret:

Weer een geweldige prestatie geleverd! Veel plezier nog in Barcelona en tot maandag!

De achterburen.

• 11 Augustus 2012 - 15:01

Marco:

Goed bezig Jan! Volgend jaar op bedevaart naar Malmö?

• 11 Augustus 2012 - 15:39

Agatha:

Nogmaals gefeliciteerd, want nu zijn jullie daadwerkelijk in Barcelona aangekomen; maak er nog een paar gezellige dagen van en maandag zien we jullie op het vliegveld

• 12 Augustus 2012 - 00:10

De Bovenburen:

Jan, fantastisch gedaan man !

De bovenburen

• 12 Augustus 2012 - 12:23

Krijn En Agatha's:

Ook vanuit Katwijk de hartelijke felicitaties, het was weer een geweldige tocht.

Nog veel plezier in Barcelona en tot de 18e

• 12 Augustus 2012 - 12:26

Krijn En Agatha's:

Ook vanuit Katwijk de hartelijke felicitaties, het was weer een geweldige tocht en met heel veel plezier hebben we je verslag gelezen.

geniet nog even van Barcelona en een goede thuisreis (die zal waarschijnlijk minder inspanning vergen)

Tot de 18e in Langeraar

• 12 Augustus 2012 - 12:29

Krijn En Agatha's:

Ook vanuit Katwijk de hartelijke felicitaties met jullie geweldige prestatie. Met heel veel plezier hebben we jullie verslag gelezen.

Geniet nog even van Barcelona en voor maandag een goede thuisreis (hoewel die wel minder inspanning zal vergen)

Tot de 18e in Langeraar.

• 12 Augustus 2012 - 12:31

Krijn En Agatha's:

Ja, dat krijg je als je niet goed met je iPad kan omgaan. Eerst komt je reactie helemaal niet door en dan staan ze er sllemaal

Sorry Hoor!!!!!