Eijsden - Malmedy (59km) - Reisverslag uit Malmedy, België van Jan Versluis - WaarBenJij.nu Eijsden - Malmedy (59km) - Reisverslag uit Malmedy, België van Jan Versluis - WaarBenJij.nu

Eijsden - Malmedy (59km)

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

06 Augustus 2014 | België, Malmedy

Eijsden – Malmedy 59km

Na een nachtje te hebben vertoefd op de camping kan ik Frank en Tom een positieve beoordeling geven over de camping. Geen topcamping, maar het heeft een strandje + een winkeltje en gezien de prijs/kwaliteit verhouding is Camping de Oosterdriessen toch wel een 4 uit 5 sterren camping. Zeker voor een fietser die tevreden is met een picknicktafel, een patatje en een centrifuge.

Vanmorgen vertrokken Henk en ik tegelijkertijd om 8 uur, maar al snel scheiden onze wegen. Mijn route week af van de Santiago route die Henk zou volgen maar op een gegeven moment zag ik de stickers die de Santiago route aangeven op de lantaarnpalen verschijnen. Even dacht ik dat ik nog maar weinig was opgeschoten, maar ik bleek in Limbourg, Wallonië te zijn en besloot om op een terrasje plaats te nemen voor een kopje koffie. Na 2 kopjes koffie kwam toevallig Henk aanfietsen die samen met Lucas uit Eindhoven aan het opfietsen was. Lucas is onderweg naar Vezelay, nabij Auxerre waar zijn ouders op de camping staat. Met zijn drieën hebben we nog even gekletst en hebben nog even over de markt gelopen. Voor onze wegen gingen scheiden heb ik Lucas mijn pasta en een pot bolognaise gegeven, dit is mede ingegeven door mijn groot hart maar ook omdat ik geen kookplaat bij me heb en er vanavond een barbecue op mij staat te wachten. Nadat we alle drie op de fiets waren gestapt gingen we gelijk een andere kant op, Henk en Lucas recht en ik links… de heuvels in.

Want dat is wat het vandaag toch voornamelijk was, een pittig dagje waarin je regelmatig van 50 meter naar 650 meter hoogte moest klimmen zonder weinig afdalingen. De route leidde me via een puddingbroodje in Jalhay en nog enkele heuvels naar Malmedy waar het vakantiehuisje staat van de familie Bram. Het ligt erg afgelegen, in een dal en er was niemand het leek wel een niemandsdalletje waar ik in was beland want Bram kon ik nog niet ontdekken. Even bellen dus, maar omdat het een nummer was zonder landcode was heb ik een hulplijn ingeschakeld. Tom heeft vanuit Nederland Bram gebeld en niet veel later kwam Bram mij begeleiden voor de laatste meters naar het eindpunt van vandaag.

Het is me gelukt om het droog te houden tot Malmedy maar vanaf een uur of drie is het begonnen met regenen. Dit mocht de pret niet drukken en desondanks hebben we lekker gebarbecued en wordt ik prima verzorgd door Bram en Nel. Ondanks de gastvrijheid zal ik morgen Malmedy achter mij laten maar niet alleen. Want vanaf morgen zal ik geen eenzame fietser meer zijn maar een gezellig duo samen met Bram.

Daarom, niet ik ben er klaar voor.. maar WIJ zjin er klaar voor om morgen richting Luxemburg te gaan.

Tot morgen! Oftwel, A demain!


  • 06 Augustus 2014 - 22:20

    Jeannet En Frans:



    Nou Jan en Bram jullie hebben elkaar weer gevonden en dus kan de fietstocht beginnen.
    Wij wensen jullie een fijne fietstocht met veel rugwind, weinig regen en veel gezelligheid.

    en..zoals wij in Twente zeggen " nu ait vedan" ( steeds vooruit!)

    Jeannet en Frans


  • 07 Augustus 2014 - 00:01

    Wil:

    Ik hoop dat jullie niet al teveel last krijgen van Berta!

  • 07 Augustus 2014 - 00:16

    Trudy Van Kessel:

    Hoi Jan,

    De missie is al voor de helft gelukt: Bram is gevonden.
    Nu samen weer en goede reis gewenst hoor.

    En ik begrijp dat het dit keer een "luxe" reis is, zonder kookspullen.

    Ik hoop wel dat je op de markt nog sokken gekocht heb.
    Anders kan je het echt niet best gelopen noemen.

    Maar Jan , jij ligt nu waarschijnlijk al een paar uur plat en...ik ben er ook aan toe.

    Voor morgen veel fiets plezier en..houd elkaar in het oog.

    Gr. Trudy

  • 07 Augustus 2014 - 11:12

    A3:

    Jan
    S6 met je tour door Luxemburg.En gisteren voetbal gezien,maar daar wil Joop niets van weten.Wij zitten in Clairvaux.Maar je heb het weer gezellig met al die fietsers om je heen gr A3 en Joop

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jan

Met de fiets naar Santiago De Compastela,

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 176532

Voorgaande reizen:

20 Juli 2018 - 17 Augustus 2018

Tot Langres en Terug

05 Juli 2017 - 12 Augustus 2017

Langeraar- Santiago de Compostela

15 Juli 2016 - 31 Juli 2016

Langeraar - Regensburg

05 Juli 2015 - 31 Juli 2015

Langeraar - Regensburg - Langeraar

26 Maart 2015 - 29 Maart 2015

Rondje IJsselmeer

03 Augustus 2014 - 17 Augustus 2014

Rondje Luxemburg

01 Juni 2013 - 27 Juli 2013

Langeraar - Santiago de Compostela

18 Juli 2012 - 13 Augustus 2012

Langeraar-Barcelona

05 April 2012 - 30 April 2012

Australie

13 Juli 2011 - 11 Augustus 2011

Langeraar - Rome

19 Juli 2010 - 21 Augustus 2010

Langeraar-El Puerto de Santa Maria

26 Juli 2009 - 28 Augustus 2009

Santiago de Compostela

Landen bezocht: