Troisvierges - Septfontaines (74km) - Reisverslag uit Septfontaines, Luxemburg van Jan Versluis - WaarBenJij.nu Troisvierges - Septfontaines (74km) - Reisverslag uit Septfontaines, Luxemburg van Jan Versluis - WaarBenJij.nu

Troisvierges - Septfontaines (74km)

Blijf op de hoogte en volg Jan

08 Augustus 2014 | Luxemburg, Septfontaines

Vanmorgen nog even gezellig zitten ontbijten met een Nederlands echtpaar die de Vennbahn zijn afgefietst. Zij zouden vandaag nog één rondje doen om het af te leren en daarna met de trein terug naar huis. Wij daarentegen leverde onze Sepkey (moderne vervanger van aloude douche en wasmuntjes) in en stapte onze vertrouwde fiets op voor een nieuw eindpunt.

De tocht van vandaag zou hoog scoren op een toeristische ranglijst en via Wiltz en nog vele andere kleine dorpjes zou de route van vandaag zich door Luxemburg heen kronkelen. Uit het niets was daar opeens een onverwachte pauze van 5 minuten, Bertha 33 en haar koeienvriendinnen besloten om de weg over te steken en voor ons zat er niets anders op om te wachten. Iets wat wij maar al te graag zagen gebeuren want de KIPpen van vandaag waren overal en ze bleven maar komen. En met KIPpen hebben we het over Klim-Inspannings-Punten en als ze in deze hoeveelheid komen met 20kg bagage aan je fiets dan is het soms ook voor Bram te zwaar.

In Wiltz was het tijd voor een pauze en stopte we bij een groepje wielrenners die in training bleken te zijn voor de Velomediane Criqieulion toertocht eind augustus. Eén daarvan vroeg: “Waar kom je vandaan?” Vol trots zei ik dat ik uit Langeraar kom, bleek hij uit Kudelstaart te komen. Of de geringe afstand tussen deze twee dorpen de reden was zullen we nooit weten maar het werd zo’n gezellig gesprek dat zijn fietsmaat zich op een gegeven moment afvroeg of wij bekenden van elkaar waren. Maar ook aan alle gezelligheid kwam een eind en wij gingen weer onze eigen weg, na nog een regenbui van anderhalf uur was na zo’n 70km fietsen de koek vandaag wel op.

De moderne techniek is er niets voor niets en Bram keek op zijn GPS voor de dichtstbijzijnde camping. Een klein kwartiertje verder en 4 kilometer zuidelijker stonden we voor de poort van een camping. Helaas alweer een Nederlandse camping want dit geeft mij weer niet de mogelijkheid om mijn talenknobbel te etaleren. Het voordeel is dan wel weer dat er vanavond om 21:00 een bingo is.. Dat laten we natuurlijk niet schieten, al is er wel de angst dat we een hangmat of een parasol winnen want hoe gaan we die dan de komende week vervoeren?

Het was inmiddels 17:00 en al snel vonden we de weg naar het terras voor een verfrissend biertje. En biertje die we hebben gedronken met een stel motormuizen uit Uden die op, je raadt het al, op motorvakantie zijn. Dit schijnt ook een favoriete camping te zijn voor motorrijders want voor 35 euro heb je al een appartementje. Aangezien Bram liever in een tentje slaapt betalen wij maar 23 euro maar dit geeft ons wel de mogelijkheid om ons te laten verwennen in het bistrootje. Dit is niet omdat Bram ook zijn kookstel is vergeten, want die heeft hij gewoon bij zich maar omdat na zo’n zware dag als deze wij dat wel verdiend hebben.

Nu wachten wij op de fietsersmaaltijd van Bram (Spaghetti) en mijn Gordon blue en genieten we van Henkie met zijn lief klein konijntje want momenteel zijn er namelijk kinder spelletjes aan de gang.

We zullen het laten smaken,

Tot morgen / a demain / bis morgen

• 08 Augustus 2014 - 21:00

Trudy Van Kessel:

Hoi Jan en Bram,

Ja Jan, de wereld is klein en Kudelstaart heel dicht bij.
    Maar dat je daar toch helemaal voor naar Luxemburg moet fietsen om samen wat te keuvelen.

Eerst dacht ik dat jullie de Drentse 4 daagse aan het fietsen waren en door de dierentuin van Emmen fietsten. Maar na enige uitleg viel het kwartje, de koeien waren echt en de kippen niet.

Het gaat lekker lees ik , dus voor morgen weer hetzelfde gewenst.

Een goed gesprek, lekker fietsen en een goed bed.

groet Trudy

• 08 Augustus 2014 - 21:37

Wil:

Knap hoor dat jullie al die KIPpen en Bertha 33 trotseren.