Langeraar - St. Job in 't Goor (136km) - Reisverslag uit Brussel, België van Jan Versluis - WaarBenJij.nu Langeraar - St. Job in 't Goor (136km) - Reisverslag uit Brussel, België van Jan Versluis - WaarBenJij.nu

Langeraar - St. Job in 't Goor (136km)

Door: Jan Versluis

Blijf op de hoogte en volg Jan

19 Juli 2010 | België, Brussel

Vanochtend iets na 8 uur gestart, uitgezwaaid door Agatha en achterbuurman Jos. Tom en Frank moesten helaas werken en konden mij zodoende niet uitzwaaien.
Via Alphen a/d Rijn en Boskoop ben ik bij Moordrecht de Hollandse IJssel over gevaren. De auto's waren verplicht om achteruit op te rijden, ik mocht gelukkig met de fiets vooruit erop. Na het eerste pontje volgde de tweede bij Krimpen om de Lek over te gaan. Hierdoor kom je uit in Kinderdijk met zijn 18 molens en de vele toeristen. Zo veel toeristen, daar stond ik wel van te kijken.
In Dordrecht de Merwede over gegaan met de waterbus. De laatste water overgang met pontje/boot van vandaag. Hierna ging het via Breda naar België. Een mooie fietsroute vanaf België met mooie natuur en goede fietspaden. Geen auto meer te bekennen. Vanaf het pontje bij Krimpen ben ik al op de officiële route van Santiago de Compostela aan het fietsen maar ben hier nu even vanaf geweken om een camping te vinden. Het is niet de camping geworden die ik had gepland maar ik had het wel een beetje gehad vandaag. Sta nu op een leuk grasveldje met aardige mensen maar het is wel een gedateerde camping. Voor de geinteresseerde, de eigenaresse is van plan de camping in de verkoop te doen.
Ben niet de enige fietser op het veldje. Een fietser uit Keulen die op weg is naar de Belgische en Zeeuwse kust, en een Nederlands stel die een rondje Frankrijk heeft gedaan en nu terug op weg naar Woudenberg, Nederland is. Ben niet de enige eenzame fietser die kromgebogen over zijn stuur zichzelf een weg baant.

Morgen wordt mijn doel Geraardsbergen. De Muur van Geraardsbergen zal ik overslaan, met deze fiets en bepakking zal dat niet te doen zijn.

Tot Morgen,

• 19 Juli 2010 - 20:40

FRANS:

Goede start, op de eerste dag 136 km. Het bier staat koud maar het zwembad begint aardig op te warmen bij gemiddeld 36 graden per dag. Veel succes en we blijven je volgen.vanuit een warm Spanje Frans.

• 19 Juli 2010 - 22:01

Loek En Trudy:

Hoi Jan,
    De eerste dag zit er dan op.
    Wel erg toeristisch, met al die pontjes en de waterbus.

Je staat wel erg goed op de foto!
    Heeft je vrouw gemaakt zeker?

Nu nog even volhouden, voor je het weet ben je er.
    Lok en Trudy

• 20 Juli 2010 - 06:14

Henk En Tineke:

Hoi Jan,
    Je hebt de eerste dag een behoorlijke afstand afgelegd. Wij wensen je voor vandaag sterkte bij deze hitte. Nog 27 dagen!
    Groetjes,
    Henk en Tineke