Bardolino - Bardolino (0km / Rustdag) - Reisverslag uit Bardolino, Italië van Jan Versluis - WaarBenJij.nu Bardolino - Bardolino (0km / Rustdag) - Reisverslag uit Bardolino, Italië van Jan Versluis - WaarBenJij.nu

Bardolino - Bardolino (0km / Rustdag)

Door: Jan Versluis

Blijf op de hoogte en volg Jan

29 Juli 2011 | Italië, Bardolino

Zoals jullie zien was de afstand vandaag kort, sterker nog.. er is helemaal geen afstand gemeten dus kunnen we met recht spreken van een rustdag. Voor de schrijver geldt dit ook als een rustdag en we hebben een mooie vervanger kunnen vinden in de persoon van Bram. Want het is wel allemaal leuk en aardig om mijn kant van het verhaal te horen, die ook wel beïnvloed is door Bram en Jesse maar het is net zo leuk om te horen hoe hun het zien. Dus zie hier het stukje van Bram:

Beste Allemaal,

Inmiddels fietsen Jesse en ik zelf al weer 2 weken met Jan via Duitsland-Oostenrijk, Zwitserland en nu Italië!

De impressies en belevenissen per dag zijn natuurlijk al dagelijks aan jullie door gegeven dus zal ik een de algemene sfeer/indruk aangeven, aangevuld met een paar (kleine) relativeringen)

Jan en Jesse doen met veel genoegen voorkomen of ik het zieke eendje van het peloton ben.
Een voorbeeld:
We hebben net weer een behoorlijk klimmetje van minimaal 7% gedaan, en ik zeg tegen Jan " nou dit was toch een pittig klimmetje ", Jan zegt dan " hmm een molshoopje ". Als ik de volgende keer zeg, " dat was een molshoopje", dan roepen Jan en Jesse weer, wel nee een mieren
heuveltje! Enz enz.

Dat verhaal van die man met de hamer klopt overigens wel. We hadden in de stromende regen in Tubbingen ons tent opgezet, s'morgens om 7.00 uur regende het nog steeds pijpen stelen, en omdat je nergens beschut zitten kon voor het ontbijt, zijn we zonder iets te eten weg gereden.
Dit had ik achteraf beter niet kunnen doen, want halverwege de dag was ik niet meer voor uit te branden, echt ziek,zwak, misselijk! Wonderlijk wat een bordje pasta dan doet!

Los van de vele individuele contacten die we opdoen, hebben we het elke dag prima naar ons zin met z'n drieën! Jan z'n verhalen dat hij zo zoetjes aan wat te senior wordt voor dit soort tochten, zijn
volgens mij alleen maar voor de bühne, hij gaat nog als de brandweer. Jesse met 16 lengtes heeft alle truien de gele, de groene, en de bolletjes trui. ( als toevoeging: de witte trui ook nog voor de renner onder 25 jaar, maar eerlijk is eerlijk.. daar heeft hij ook geen tegenstand in)

Vandaag hebben we een rustdag op de camping aan het Gardameer, waar we door Tom en Kim als vorsten zijn ontvangen. We hebben de markt bezocht en een internet shop, en nu zijn Tom en Kim en Jesse gaan zwemmen. Jan en ik bewaken de caravan en lezen de krant. Morgen gaan we weer met frisse moed beginnen aan de laatste week fietsen richting Rome.
We zijn er van overtuigd voldoende tijd over te hebben om op tijd in Rome aan te komen.
Tijdens de Tour de France, zegt presentator Mart Smeets altijd " Parijs is nog ver, en de Tour wacht op niemand".

Ik sluit af met:
Rome is niet meer zo heel ver (ongeveer 750 km ), en het vliegtuig
voor de terug reis wacht ook op niemand!

Vriendelijke groet van uit een zon overgoten Italië.

Bram Rijneveld.

ps. Gisteren zijn er wat foto's toegevoegd van de afgelopen 2 weken. Zie het knopje 'foto's' aan de linkerkant van het scherm.

• 30 Juli 2011 - 07:03

Thomas:

Een dag rust.

Wat lijkt me dat een heerlijke dag!
    Jullie worden vast gemmaseerd door prachtige vrouwen om klaargestoomt te worden voor het vervolgen van de reis naar Rome.

Het is leuk weer wat foto's te kunnen bekijken voor onze eigen beleving.

Heren, nog veel succes en plezier!

• 30 Juli 2011 - 09:07

Jeannet En Agatha:

Zo te lezen hebben jullie het reuze gezellig, hier is het ook reuze gezellig, alleen lassen wij geen rustdag in, maar gaan gewoon door. Leuke foto's, nu konden wij tenminste zien hoe jullie soms moesten afzien.
    Verder nog succes met de laatste kilometers. Hartelijke groetjes van ons

• 30 Juli 2011 - 10:15

Valentinoos:

Het gaat allemaal voorspoedig zo te lezen, die rustdag hadden jullie dubbel en dwars verdiend! Nu vol goede moed verder, jullie kunnen het!

Veel succes en vergeet vooral niet te genieten van al het moois wat je onderweg tegenkomt.

Groetjes van ons.

• 31 Juli 2011 - 11:16

Trudy Van Kessel:

Hoi Bram, J en J

Heel leuk om het ook eens van jou kant te horen. Want leer mij die Versluis kennen!!!
    Hij hoeft alleen maar een paar van die mierenhoopjes op en af te fietsen terwijl jij dan nog een goede en gezonde maaltijd moet klaarmaken. Bram ik heb bewondering voor je hoor. Laat ze maar praten.
    En..... Rust goed uit en dan weer.... blijven trappen dan kom je vanzelf in Rome
    Groetjes Trudy