Bardolino - Montagnana (87km) - Reisverslag uit Montagnana, Italië van Jan Versluis - WaarBenJij.nu Bardolino - Montagnana (87km) - Reisverslag uit Montagnana, Italië van Jan Versluis - WaarBenJij.nu

Bardolino - Montagnana (87km)

Door: Jan Versluis

Blijf op de hoogte en volg Jan

30 Juli 2011 | Italië, Montagnana

Ook al hebben we genoten van de gastvrijheid, de rust en het mooi weer, na één rustdag is de batterij weer zodanig opgeladen dat we er helemaal klaar voor waren om onze stalen ros richting Rome te begeleiden. Tom had ’s ochtends brood gehaald terwijl wij al onze spullen aan het inpakken waren, waarna we nog op het gemak hebben gegeten. Na uitgecheckt the te hebben en Tom en Kim bedankt te hebben voor hun goede zorgen zijn we gaan fietsen. Bij het vertrek zijn er nog wat actiefoto’s gemaakt door Tom, dus die zullen waarschijnlijk binnenkort op de site komen.

De eerste stad van vandaag was de stad van Romeo en Julia, Verona, romantische mannen als wij zijn wisten we dan al van tevoren. Verona is eigenlijk te mooi om doorheen te fietsen en het verdiend dus meer als maar een stadje op onze route. Vandaar dat we ook een kopje koffie zijn gaan drinken met uitzicht op de Ponte Pietra. Met de zon erbij, een prachtige stad als decor en een Italiaanse koffie was het toch een kodak-momentje.

Nadat we Verona achter ons gelaten hadden was het vandaag een vlakke etappe, de vergelijking met Nederland was ook snel gemaakt. Het was dus niet echt te merken dat we een rustdag hebben gehad door de toch makkelijke etappe maar toch, we worden alle drie steeds sterker en de etappes gaan ons steeds makkelijker af. Nu zitten we in een jeugdherberg in Montagnana die uitkijkt op middeleeuwse stadsmuren met 24 torens en 4 stadspoorten. Daar heb je mijn timmermansoog niet voor nodig om te zien dat het een heel bouwwerk is.

Vanochtend heb ik mijn oplader bij Tom en Kim op de camping laten liggen, wat niet zo slim is maar gelukkig kan ik door middel van een zonne-energie oplader en Bram zijn Blackberry (telefoon) mijn eigen telefoon opladen. Geen man overboord dus en na een stel uit Oudewater ontmoet te hebben die ook op weg zijn naar Rome, weet ik dat het nog erger kan. Ze hebben hun binnentent in Neumarkt laten liggen, wat zo’n 100km terug is.

In onze gids staat dat er in de stad zelf gezellige terrasjes zijn maar die hebben we helaas niet kunnen vinden. Misschien waren we wat te vroeg. Al met al mogen we niet klagen want na deze redelijk makkelijke dag en een temperatuur die boven de 30graden gaat is het zeker geen straf om naar Rome te fietsen. Daarom gaan we morgen gewoon weer door..

Arriverdeci!

• 31 Juli 2011 - 08:45

Agatha:

Ja, een rustdag is vast wel eens lekker, maar om in Rome te komen zal er toch gefietst moeten worden, en als de reis dan door van die romantische plaatsjes gaat, wie weet, steekt iemand er dan nog wat van op ook. Het gaat jullie weer goed en blijven trappen

• 31 Juli 2011 - 11:25

Trudy Van Kessel:

Bonjorno, Jan, Ben J,

Drie 'knappe mannen' zonder vrouw, die door een romantisch plaatje fietsen dat moet toch een genot zijn voor de vrouwen uit Gerona!!!
    Hebben jullie alles onder controle weten te houden???
    Geen natte zadels?? Nee natuurlijk niet want het regende niet!!
    Jongens ga zo door en .....blijven trappen dan kom je er vanzelf

groetjes Trudy