Verdun - Neuves-Maisons (117km) - Reisverslag uit Neuves-Maisons, Frankrijk van Jan Versluis - WaarBenJij.nu Verdun - Neuves-Maisons (117km) - Reisverslag uit Neuves-Maisons, Frankrijk van Jan Versluis - WaarBenJij.nu

Verdun - Neuves-Maisons (117km)

Blijf op de hoogte en volg Jan

25 Juli 2012 | Frankrijk, Neuves-Maisons

Als fietsende nomaden komt er regelmatig wel eens wat op je weg waar je toch het zijne van wilt weten. Nu is het bij ons niet zo schokkend als de fietsende Japanner die Frans tegen kwam, maar was het een fietsster die wij gisteren voorbij reden terwijl zij op een bankje zat. Vanmorgen zijn we maar even op haar afgestapt en hebben even een praatje gemaakt. Ze was een fervente lange afstand fietsster, die op een goede dag de grens van 300km overschreed. Momenteel volgde ze de front linie route, een route die vanaf Nieuwpoort (België) naar Bazel gaat en de front linie van de eerste wereld oorlog volgt. Toen kwam de vraag die ons al een tijdje bezig hield, iets wat we niet goed konden inschatten want, hoe jong was ze nou eigenlijk? Een diplomatische vraag was deze keer ver te zoeken, en op ons recht toe, recht aan vraag kwam het antwoord dat ze 59 lentes jog was en dat ze dit nog vele jaren wilde blijven doen.

De starttijd van vandaag was iets verlaat want de bakker kwam pas om 8.30 het brood op de camping brengen. Na al vele kilometers op het zadel te hebben gezeten stopten we in Saint-Mihiel even bij de Aldi, waar even later moeders Marjolein en dochters Anouk binnen kwamen lopen. Nu is het helaas niet mogelijk om een foto erbij te leveren, maar de dochter is 17 jaar, (Ja Jesse, was je nou maar met ons mee gegaan……..) en de moeder is net zou oud als Trudy, maar dan anders.

Na een flinke klim werd het tijd om een antwoord te krijgen over een vraag des levens die ook gisteren voor ons onbeantwoord bleef: Vervolgen wij de route via Toul en dus langs de Smoezel of gaan we via Langres? De keuze viel op Toul, waar we ook nog even de Kathedraal hebben bezichtigd. De volgende stop zou de camping zijn in Villers-sur-Neuse, een ritje langs de waterkant.

Het fietspad langs de Smoezel was van een veel betere kwaliteit als de wegen in de Belgische Ardennen, en doordat er al vele klimkilometers gemaakt zijn lijkt alles over het vlakke een stuk makkelijker te gaan. We hadden er goed de gang in, en in onze jeugdige overmoed zagen wij opeens de camping aan de andere kant van het water liggen. Foutje, moet kunnen, terug rijden was geen optie dus zijn we gewoon door gereden. Bram dacht nog gewoon door te rijden, maar doordat de kilometer teller al 3 cijfertjes aan gaf hebben we toch maar een hotelletje genomen.

Is er dan toch nog iets goeds gekomen uit deze fout? Jawel, want we zijn weer een stukje dichter bij Barcelona en(!) voor €9,40 hebben wij ons helemaal tonnetje rond kunnen eten. Om 21.30 zijn we moe maar voldaan naar onze hotelkamer gegaan. Morgen is er namelijk weer een dag.

Au Demain.

• 25 Juli 2012 - 09:20

Trudy:

Hoi J en B,

Zo langzamerhand worden toch al mijn vragen beantwoord.

ik zal vandaag eens even bij jou Agatha langs gaan om te kijken hoe zij het maakt.
    En kijken of zij het allemaal wel redt zonder man.
    Kijk Tom is er natuurlijk wel maar...dat is toch anders.

Verder gaat het bij jullie nog steeds lekker, hoor niets meer over het weer dus dat zal ook wel goed zijn. Luxe in een hotel slapen het leven is zo slecht nog niet als pelgrim (?) naar Barcelona.

Jullie weten het wel...blijven trappen dan komen jullie er vanzelf.

groetjes Trudy

• 25 Juli 2012 - 12:05

Wil:

Ben net terug en direct de computer opgestart omdat ik heel benieuwd was naar je/jullie reisverslag.
    Toch weer leuk om op de hoogte te zijn van jullie belevenissen.

• 25 Juli 2012 - 23:37

Rob En Arja:

Hallo Jan en buurman Bram,

Ja ja, wij leven ook met jullie mee, al is het dan vanaf de camping in Castricum. Leuk om jullie verslag elke dag even te lezen. Ga zo door, houd de gang erin en vergeet niet van jullie reis te genieten.
    Gegroet, Rob en Arja