Aubenas - Saint-Ambroix (85km) - Reisverslag uit Saint-Ambroix, Frankrijk van Jan Versluis - WaarBenJij.nu Aubenas - Saint-Ambroix (85km) - Reisverslag uit Saint-Ambroix, Frankrijk van Jan Versluis - WaarBenJij.nu

Aubenas - Saint-Ambroix (85km)

Blijf op de hoogte en volg Jan

03 Augustus 2012 | Frankrijk, Saint-Ambroix

Onder het genot van een bakkie thee en op een later tijdstip een biertje hadden we een gisterenavond een gezellig gesprek met onze buren. Tijdens onze tocht hebben we al veel gastvrijheid mogen beleven, maar gisterenavond was het toch iets teveel van het goede waardoor het zelfs voor ons doen een latertje werd. Het was dan ook niet bevorderlijk dat de camping zich langs de provinciale weg bevond waren razende auto’s aan 100km de gehele nacht voorbij razen. Voordeel is dan wel weer dat je geen wekker moet zetten, en zo kwam het dus dat we al redelijk vroeg onderweg waren.

Alhoewel we langzamerhand steeds dichter bij het punt komen waar we meer een westelijke richting zullen aanhouden was het voor vandaag nog steeds zuid dat de klok sloeg. De route bracht ons vandaag in Ruoms, een gezellig toeristenplaatsje, waar wij even onze proviand moesten bijvullen. Doordat ik druk bezig was mijn stuurtas op de fiets te doen had ik niet in de gaten dat Bram al weer was gaan fietsen en was Bram opeens uit mijn zicht verdwenen. “Asjemenou.” Zoals gisteren al gemeld door Trudy, wat moet Bram nu zonder mij? Dus dat werd zoeken geblazen, helaas zocht ik in de verkeerde hoek en moest telefonisch contact uitkomst bieden. Het bleek dat Bram al boodschappen was gaan doen, dus met het ingekochte eet en drinkwaar ging het vervolgden wij onze tocht vanaf de ontmoetingsplaats, de brug over de Ardeche rivier.

Vanuit Ruoms ging het gezamenlijk (laat dat dus duidelijk zijn) verder door de Chassezac vallei waarna de klim richting Banne werd ingezet, een prachtig dorpje dat tegen de rotsen is aangebouwd. Hierna veranderde de omgeving in een ruig gebied met grillige rots formaties die op sommige momenten prachtige kodakmomentjes opleverden. Dit is ook de regio waar de andere Benjaminse route optie naar Barcelona (via Lupuy) weer samen komt met onze route, wat betekent dat er vanaf hier nog maar één gegeven route is naar Barcalona. Wat inhoud dat er weinig keuzes gemaakt moeten worden, en er amper wat fout kan gaan……. Behalve als je vergeet een pagina mee te tellen in het boekje en blijkt dat je nog 21 kilometer extra moet fietsen.

Nu is het voor afgetrainde fietsers als ons geen probleem als je in plaats van 64km, 85km moet fietsen, maar als de thermometer 38 graden aan geeft en er bijna geen wind staat die een beetje verkoeling geeft hoop je toch dat het anders was. Met een paar extra kilometers in de benen kwamen we om 16:00 aan op de camping in Saint-Ambroix. Het is ook lekker om de benen op een andere manier te strekken als met een pedaalslag en daarom hebben we ’s avonds al lopend een bezoek gebracht aan Saint-Ambroix alwaar we er zijn achter gekomen waarom ze een rommelmarkt, een rommelmarkt noemen, het enige dat we dan ook hebben aangeschaft is een ijsje en met temperaturen zoals vandaag kan men dat alles behalve rommel noemen. Terug op de camping nog een lekker kopje thee als afsluiter van alweer een geslaagde dag.

Barcelona is weer een trap dichterbij.

Tot morgen.

• 03 Augustus 2012 - 09:20

Trudy:

Hoi J en B,

Begrijp ik het goed dat jullie een soort feest beesten zijn geworden??
    Doorzakken bij de buren!!

En verder valt mij op dat er meer thee en minder cola gedronken wordt, is dat omdat men hitte met hitte moet bestrijden??
    Pittig temperatuurtje hoor voor jullie. Ik denk dat jullie ook maar siesta moeten gaan houden.
    Of een stukje waterfietsen is dat misschien een optie?

Aan de fietsen mankeert niets begrijp ik want over lekke banden of zo lees ik ook niets.
    Ik zeg houden zo en...blijven trappen dan komen jullie er vanzelf.

P.S. Bram wil je Jan niet meer alleen laten staan.

Groetjes en fietsen maar weer,
    Trudy

• 03 Augustus 2012 - 09:25

Agatha:

He, vandaag ben ik de eerste, Trudy slaapt uit? of toch een beetje van slag na gister? Heren, bij jullie loopt, of eigenlijk fietst, het allemaal nog lekker en zo komt Spanje steeds dichterbij. Groetjes en blijven genieten

• 03 Augustus 2012 - 10:44

Jeannet En Frans:

Hallo Heren,

We komen helemaal in vakantiestemming als we de plaatsen lezen waar jullie langs komen.
    Maar jullie liggen aardig "op schema" als we het voorzichtig proberen uit te rekenen.
    Agatha maakte zich zorgen over de kilometers in de beginfase maar het gaat lukken.
    Jan heeft de krant gehaald en Frans staat op de Oostenrijkse toeristensite. Jullie worden nog beroemd
    op je oude dag!