Brissac - Beziers (104km) - Reisverslag uit Béziers, Frankrijk van Jan Versluis - WaarBenJij.nu Brissac - Beziers (104km) - Reisverslag uit Béziers, Frankrijk van Jan Versluis - WaarBenJij.nu

Brissac - Beziers (104km)

Blijf op de hoogte en volg Jan

05 Augustus 2012 | Frankrijk, Béziers

De stoffige en rommelige camping lieten we vanochtend met alle plezier achter ons en we vervolgden onze weg langs de Herault rivier. Langzaam aan vervaagde ons zicht op de rivier doordat de weg de hoogtes op gaat zoeken, totdat je door een prachtige kloof rijdt en de Herault weer via een ‘magnifique’ (zoals de Fransen zeggen) uitzicht zichtbaar wordt. Dit allemaal gezegd hebbende, van een echte rivier is momenteel geen sprake want door droogte is er weinig water te bekennen, het is de Leidsche Vaart dus niet. Bij Pont Du Diable lieten wij de rivier voor wat het was en ging het door de wijnvelden verder.

Nu zit er bij de gemiddelde fietser wel vaak een steekje los, zeker als je zulke lange tochten doet maar ook bij de fiets kan wel eens wat los zitten. Daardoor moest er verplicht een stop worden ingelast net voorbij Saint-Andre om een schroefje vast te maken bij onze ‘lowrider’. Zelfs tijdens een pitstop lijkt het wel of de gezelligheid onze kant op komt want Lillian, een sportieve 60+ dame uit Amsterdam, stopte even. Ze is momenteel al 5 weken onderweg voor een rondje Frankrijk en is wat betreft lange fietstochten al een ervaren fietser. Na even gezellig gepraat te hebben ging zij weer verder richting Nederland en wij gingen, met alle schroefjes weer stevig in plaats, op weg naar Barcelona.

In Adissan even gestopt voor een drankje en een hapje op het dorpsplein, waar het druk was met een Franse familie die aan het barbecueën was. Tot onze verbazing kwamen er 2 jongetjes naar ons toe die ons in het Nederlands aanspraken. Ze kwamen uit Essen (bij Roosendaal) en hadden hier een vakantie huisje, ze waren druk aan het oefenen voor Jeu de Boules, voor het geval een Olympische Sport mocht worden. Door onze verschijning waren ze nieuwsgierig geworden en wilden ze graag weten waar wij naar toe gingen. Wij zijn de beroerdste niet en enkele oeh’s en aah’s kwamen uit hun mond toen ze onze startplaatsen en eindbestemming hoorde

Vervolgens ging het richting Bessan waar we weer even langs de Herault reden, qua waterstand was er ook hier niet veel veranderd. Ons heilige boekje gaf een tentje aan, maar hoe zeer wij ook zochten naar een camping, er was niets te vinden.. het klopte dus niet!. Dan maar de volgende camping in Villeneuve-les-Beziers, of het kwam doordat we een kortere route namen, of omdat er geen camping is zullen we helaas nooit te weten komen maar het feit is dat we ook hier geen camping vonden. Het eindresultaat van de dag: Wij zijn weer eens over de 100km gekomen en hebben onze toevlucht genomen in een Formule 1 hotel. Voor 43 euro heb je een ‘simple room’ met 2 bedden en een douche + wc op de gang. Wij hebben hier in ieder geval niets over te klagen.

Ondanks de hitte, de strakblauwe hemel en de brandende zon die ons met een temperatuur van 38 graden constant vergezelde hebben we weer een geweldige dag gefietst. De Spaanse grens is weer een stukje dichterbij gekomen.

Au Revoir!

• 05 Augustus 2012 - 07:59

Agatha:

Vandaag wat vroeger uit bed gekomen om te kijken of ik het dan nu van Trudy kan winnen. Zo heren, dat zal wel weer eens lekker wezen om in een "normaal" bed te slapen, na die vele nachtjes op zo'n matje. De laatste dagen gaan jullie als een speer en dat met die hitte. Veel plezier maar weer en de groetjes

• 05 Augustus 2012 - 08:56

Trudy:

Hoi J, B en Agatha,

Ja Agatha deze keer heb je van mij gewonnen. Maar ik vraag me toch af of het wel goed met je gaat? Zo vroeg al uit bed en dat op zondag! Ben je soms ook al naar de kerk geweest??

Dat was weer een lange dag voor jullie heren. Maar zeker niet ongezellig.En dan nog lekker slapen in een hotel, wat is het leven van een doorgewinterde fietser toch mooi!!
    Wat ik me afvraag: Hebben jullie ook nog een rustdag of is het verstand op nul, blik op oneindig en blijven gaan???

Over de pruimen heb ik niets meer gelezen, ik denk dat deze hun werk hebben gedaan??

Dit wordt het laatste bericht uit Nice. ( Want met het vliegtuig gaat zo'n reis toch een stuk sneller.)
    Jullie op naar Spanje en wij naar Nederland,

Au Revoir en succes weer voor de volgende dag,
    Groetjes en omdat het zondag is een dikke XXXXXXXXXXXXTrudy

• 05 Augustus 2012 - 12:17

Rob En Arja:

Als wij hier in de atlas kijken dan is het stukje van Beziers naar de Spaanse grens even ver als van die grens naar Barcelona. Jammer alleen voor jullie dat daar de Pyreneeen nog tussen liggen. Dus dat wordt nog wel even klimmen en klauteren. Veel succes en we genieten iedere dag van de leuke stukjes van Jan. Hartelijke groet van de buren.