Puente la Reina - Najera (99 km) - Reisverslag uit Nájera, Spanje van Jan Versluis - WaarBenJij.nu Puente la Reina - Najera (99 km) - Reisverslag uit Nájera, Spanje van Jan Versluis - WaarBenJij.nu

Puente la Reina - Najera (99 km)

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

24 Juli 2017 | Spanje, Nájera

Vanochtend gaven Frans en Jeannet te kennen dat ze het zat waren en terug naar huis wilden. Vanzelfsprekend moest Agatha daarom met hun mee terug. Met nog maar 1/3de van de tocht te gaan heb ik besloten om alleen verder te gaan en de tocht naar Santiago af te ronden.

Het was een dag van veel klimmen maar ook weer veel dalen waar ik constant tussen de 340 meter en 660 meter boven zeeniveau aan het fietsen was. In Monastario zat ik aan een broodje toen ik aan de overkant ook een fietser een broodje zag eten, eigenlijk weinig bijzonders en besloot verder te fietsen. Later haalde hij me in en stelde hij zich netjes voor. Het was Marc, een geboren Nijmegenaar die tegenwoordig in Amsterdam woont en bij de gemeente werkt. Hij was pas weer begonnen om de Camino af te maken want hij was vanuit Pamplona even kort terug naar Nederland gegaan om zijn vriendin te verrassen. Nu is hij weer enkele dagen onderweg en kwam hij vandaag mij tegen.

Samen zijn we opgefietst naar Los Arcos waar een kopje koffie hebben gedronken. Zijn door de oude Romeinse stad Logrono gefietst dat aan de Ebro ligt en richting Navarette gegaan waar we op een bankje genoten hebben van de omgeving en wat gedronken hebben.

In Najera een mooi oud stadje wat tussen de rotsen betekenthebben we een refuge opgezocht. De dame van de Refuge zag mijn leeftijd bij het inschrijven en bracht gelijk mijn fietstassen naar boven. Ik ga er maar uit dat het uit galantheid was en niet vanwege mijn leeftijd. We kwamen gelijk aan met een Mexicaan en zijn vader (ook een Mexicaan) die de camino aan het lopen zijn. We gaven elkaar de complimenten omdat wij bijna hetzelfde bouwjaar hebben, en dan is het toch een prestatie op zich.

Vanavond hebben we in Najera een bord spaghetti gegeten en morgen fietsen we weer samen verder.

Hasta manana!

De net geen 100 kilometer van Jan op Strava: https://www.strava.com/activities/1099469466

• 24 Juli 2017 - 23:34

Wil:

Jeetje, wat jammer voor je om zonder de goede zorgen verder te moeten. Maar jij bent een doorzetter dus dit gaat je ook wel weer lukken. Veel succes!

• 25 Juli 2017 - 00:10

Trudy:

Hey Eenzame fietser,

Dacht vanavond net jeetje wat laat voor er een berichtje komt. Er zal toch niet iets....
    Maar dit was het laatste wat ik verwacht had.
    Stoer dat je alleen doorgaat en denk dat het improviseren met bagage wordt.
    En jammer voor Agatha dat ze terug moet. Maar mogelijk hebben jullie al eerder seinen ontvangen hiervan.

En.. ik wilde pas nog opmerken dat toen je alleeen of met Bram fietste je meer contact had met de andere pelgrims en na het verslag van vandaag klopt dit dus.

Jan ik vind je een kanjer dat je doorgaat en...blijf op de pedalen.

Gr. Truy

• 25 Juli 2017 - 00:29

Kees Van Dam:

Hee Ouwe Taaie,

respect dat je in je eentje verder fietst.

Grote Klasse !!!

Groetjes en hou je taai,

Kees van Dam

enne, de ooievaar kun je vanaf nu gerust vergeten ....

• 25 Juli 2017 - 06:41

Klaas:

Top Jan dat je alleen doorgaat.
    Nog een 600 km.
    Jammer dat Agatha nu ook mee terug moet , je zal het laatste stuk alles alleen moeten verzorgen .
    Maar ik weet dat je het kan.
    zet hem op.
    Klaas de Pelgrim

• 25 Juli 2017 - 07:10

Joop En A3:

Beste fietsvrienden

Jammer voor Frans dat het genoeg was,maar waarschijnlijk ook een wijs besluit.
    Maar Jan heel dapper dat je door gaat nog 600 km te gaan,Heel veel sterkte je kan het.

Joop en A3.