Chiry-Ourscamp - Henonville (104 km) - Reisverslag uit Hénonville, Frankrijk van Jan Versluis - WaarBenJij.nu Chiry-Ourscamp - Henonville (104 km) - Reisverslag uit Hénonville, Frankrijk van Jan Versluis - WaarBenJij.nu

Chiry-Ourscamp - Henonville (104 km)

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

01 Juli 2013 | Frankrijk, Hénonville

De wijn van eergisteren viel bij ons in de smaak maar gisteren vielen de koffiekoekjes bij onze campinggenoot wel erg goed. Peer, de naam van de fietser, was een gezellige ouwehoer en een toffe…. vent (te flauw en daarom achterwege gelaten). Kortom, samen met de wandeling over de abdij en de gesprekken met Peer was het weer een gezellige avond.

De bouwvakkers stapten om 8:15 al uit het busje om verder te bouwen om deze, nu al, prachtige abdij zijn oude glorie weer terug te geven terwijl wij net onze stalen ros bestegen. Peer was al een kwartier voor ons vertrokken waardoor Bram en ik voor enkele uren weer op elkaar waren aangewezen want de eindbestemming voor ons drieën was wel hetzelfde.
Maar net voor Compeigne haalden wij Peer in omdat hij 4 kilometer om had gereden, het verschil tussen wel of geen GPS in je bezit hebben. Daarop besloot Peer maar om ons te vergezellen richting eindpunt Henonville.

In Compeigne stonden wij net even bij de bakker om wat vitamines tot ons te nemen toen een madam kwam aangelopen die Remi tegen ons riep. Wij keken elkaar aan en dachten, Remi? Dat kan toch niet, we zijn niet alleen maar met zijn drieën dus als ze ons wilt refereren aan een boek dan had het de drie musketiers moeten zijn. Maar toen we op de fiets stapten viel het kwartje, ze bedoelde het plaatsje Remy waar wij naar toe moesten.

Het was een pittige etappe vandaag met enkele leuke, pittige klimmetje en dito afdalingen maar veel is er niet gebeurd. Al was het wel even schrikken voor Bram zijn dure fiets en zijn op druk werkende remmen (hydraulisch). Het plan was om een blikje cola open te maken tijdens het fietsen maar het blikje belandde ongeopend op de straat. Het blikje sprong open en de cola spoot alle kanten op waaronder tegen zijn fiets. Gevolg: geen druppel cola voor Bram en een dure fiets met piepende remmen. Op advies van Peer hebben we er wat water over gedaan en gingen Bram en de fiets weer zonder piepen verder.

Bij het bordje Henonville was het klimmen voor vandaag nog niet afgelopen, als toetje was er nog een klim vergelijkbaar met de Cauberg richting de camping. Moe maar voldaan kwamen we daar aan, blijkt het hek op slot te staan. Na een paar keer bellen kwam er gelukkig iemand het hek open doen en dankzij Peer (Wij spreken onze talen, maar Peer kan er ook wat van) hebben we een mooi plekje gekregen op de camping.

Het was weer een goede fietsdag, we liggen op schema en ook het weer zit ons mee.
Nu op naar de koffie en het bijbehorende koekje.

Tot morgen!

• 01 Juli 2013 - 22:52

Jeannet En Frans:

Hallo Jan en Bram,
    Als we jullie berichten lezen dan verloopt alles prima en vermaken jullie je weer uitstekend. De kontakten zijn weer gelegd en de reis gaat verder.
    Santiago is gelukkig nog ver want we denken dat er nog veel valt te genieten.
    Prettige reis verder, Jeannet en Frans.

• 02 Juli 2013 - 00:07

Trudy Van Kessel:

Hoi J en B,

En ik maar denken dat cola zo af en toe reinigend werkt?? (Natuurlijk geen cola light, want daar zit aspertaan in!!)
    Dat zal dan alleen maar bij mensen zijn en niet bij fietsen.

Heb nog even nagedacht welke vitamines je bij de bakker koopt (het lijkt wel pim-pam-pet)
    maar dat moeten appeltaartjes of vruchtenvlaaitjes zijn heb ik bedacht.

Enne Peer is een goede toffe Peer denk ik?
    Loek heeft het altijd al gezegd alles wat bij de groenteboer vandaan komt is goed!

Hey mannen voor morgen weer: laat de pedalen maar weer lekker draaien en gaan en blijven gaan .

Au revoir mademoiselle Trudy

• 02 Juli 2013 - 20:15

Henk En Tineke:

Hallo Jan en Bram.

Weer terug uit een nat en sneeuwerig Oostenrijk zijn wij jullie verslagen gaan lezen.
    Wij waren erg benieuwd hoe jullie eerste dagen verlopen waren en of jullie redelijk droog weer hadden.
    Zo te lezen hebben jullie hem al een beste klap gegeven. De eerste centen voor de kantine van Altior heb je reeds verdiend.
    Wij wensen jullie veel fiets plezier!

Groeten,
    Henk en Tineke