Henonville - Villiers-le-Morhier (93km) - Reisverslag uit Villiers-le-Morhier, Frankrijk van Jan Versluis - WaarBenJij.nu Henonville - Villiers-le-Morhier (93km) - Reisverslag uit Villiers-le-Morhier, Frankrijk van Jan Versluis - WaarBenJij.nu

Henonville - Villiers-le-Morhier (93km)

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

02 Juli 2013 | Frankrijk, Villiers-le-Morhier

Waar je vandaag in de ploegentijdrit van de Tour de France de ene renner na de andere zag afvallen komen ze er bij ons aanwaaien. Nadat we gisterenavond al even gezellig gesproken hadden en ook een paar blokjes kaas van hem hadden gehad vroeg Huib vanochtend of wij het erg vonden als hij zich bij ons mocht voegen. Net als Peer, die vandaag ook gewoon mee ging, is ook Huib een gezellige Nederlander die lekker kan ouwehoeren. Het bijzondere van Huib is dat hij vorige week, na 17 jaar samenwonen, getrouwd is. Zijn fietstocht naar Santiago is dus in feite zijn huwelijksreis terwijl vrouwlief thuis in België, waar ze wonen, blijft.

Wij reden dus vandaag onze eigen ploegentijdrit met vier afgetrainde fietsers. Net als gisteren was het op en af en in Mezieres-sur-Seine kwamen we in het af gedeelte. Om uit het dal te komen stond ons wel een flinke klim te wachten maar de ploeg was goed op elkaar ingespeeld en zonder al te veel problemen kwamen wij glimlachend boven. Peer fietste, ook al denkt hij er zelf anders over, ook soepeltjes mee en toen wij even de weg kwijt waren zorgde hij met zijn vloeiende Frans ervoor dat we snel weer op de route waren. Peer zijn eindpunt mag dan wel Tours zijn maar als het aan ons ligt mag hij wel mee tot aan Santiago, wel makkelijk zo’n tolk.

Ons doel was om in Conde-sur-Vesgre ons kampement op te slaan, maar het lot besliste anders. Net voor Conde-sur-Vesgre raakte ik met twee dames in gesprek, door hun fietstassen dacht ik dat ze ook naar Santiago op weg waren maar het waren twee dames die op vakantie waren op...... juist, de camping waar wij naar toe wilden. Of het kwam doordat we wel erg gezellig aan het praten waren of omdat vrouwen en kaartlezen niet echt samengaan (is dat misschien de reden dat Huib in zijn eentje fietst?) maar toen we weer eens een keer op de kaart keken bleek dat we verkeerd zaten. En niet zo’n klein beetje ook want we zaten al 5 a 7 kilometer ten zuiden van Conde-sur-Vesgre. Terug fietsen was geen optie dus hebben we de dames achter gelaten en zijn wij verder naar het zuiden gereden om in Villiers-le-Morhier een camping op te zoeken.

Net als gisteren was er weer een pittig klimmetje voor het einde, maar dat was het meer dan waard. De eigenaar ging zelfs speciaal voor ons terug naar het dorp om bier in te slaan en net als gisteren hebben we weer een prachtig plekje. Als sluitstuk hebben Peer en Huib vandaag ook kennis gemaakt met de kookkunsten van Bram, Joop Braakhekke is er niets bij. Kortom, vandaag was een geslaagde ploegentijdrit met een lekkere pasta maaltijd op een mooie camping als derde helft.

Over ploegen gesproken, mijn fietstocht is niet alleen voor eigen vermaak. De ploegen van Altior willen ook graag een perfecte omgeving hebben om bij te komen van hun prestatie. Met deze tocht wil ik daarom graag geld ophalen om dat te steunen en mijn steentje bij te dragen. Elke financiële bijdrage* wordt dan ook zeer gewaardeerd en ik kan u verzekeren dat het naar een goed doel gaat.

Morgen gaan we weer rustig verder waar we vandaag gebleven zijn.

Tot morgen!

ps. foto's zijn toegevoegd!

** Uw bijdrage:
op rekeningnummer 3648 00 267 ten name van OmniVereniging Altior te Langeraar.
S.v.p. daarbij vermelden: Fietstocht Jan Versluis

• 02 Juli 2013 - 23:11

Trudy Van Kessel:

Hoi J en B,

Weleens van zwaan kleef aan gehoord???
    Daar begint het bij jullie wel op te lijken.
    Maar ieder heeft zo zijn specialiteit en versterkt de ploeg.
    Hoewel het voor Bram steeds zwaarder wordt. Elke dag een mond meer te vullen.

Het klinkt in elk geval nog steeds gezellig en....jullie kunnen nu een potje kwartetten.

Maarre Jan vanavond heb ik met jouw vrouw weer een ontzettende grote ronde gelopen en dus veel tijd gehad voor onze goede gesprekken. Mijn conclusie is dat je je zeker niet moet gaan haasten om zo snel mogelijk naar huis te komen. Sterker nog ze heeft nog zoveel te doen (lees bezoekjes afleggen en uitgaan) dat je gerust nog een week langer weg kan blijven.

Enne voor morgen; laat de pedalen maar weer draaien en gaan en blijven gaan, bergje op en bergje af.

Au Revoir,
    Trudy

• 02 Juli 2013 - 23:12

Trudy Van Kessel:

Hoi Jan,

jij weet het misschien niet maar....maandag is wasdag hoor.
    Morgen woensdag is het gehakt dag.

Gr. Trudy

• 02 Juli 2013 - 23:58

Wil:

Het zijn weer mooie stukjes om te lezen, knap gedaan.

• 03 Juli 2013 - 00:15

Kees Van Dam:

Jan en Bram,

Wel gevaarlijk om foto's bij te voegen,
    want ik ken een goser die "bouwt die foto's om" naar de meest rare taferelen.....

Hééééél veel plezier op jullie reis, hou je taai !!!

Gr.
    Kees van Dam

• 03 Juli 2013 - 16:26

Gerrit:

Mijn petje af jongens wat jullie allemaal doen!! (in mijn hart ben ik best wat jaloers)
    Ik denk dat per fiets het mooiste is voor vakantie, omdat je dan het meeste ziet,
    ruikt, en beleef... Ga door mannen en heel veel plezier, en bedankt voor ja leuke mails.
    Groeten Gerrit W.