Warburg - Witzenhausen ( 77 km ) - Reisverslag uit Witzenhausen, Duitsland van Jan Versluis - WaarBenJij.nu Warburg - Witzenhausen ( 77 km ) - Reisverslag uit Witzenhausen, Duitsland van Jan Versluis - WaarBenJij.nu

Warburg - Witzenhausen ( 77 km )

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

10 Juli 2015 | Duitsland, Witzenhausen

Gisterenavond hebben we gezellig met zijn vieren, Jan, Jan, Bram en Ina gegeten bij de camping eigenaresse. Een heerlijke runderrollade met worteltjes en doperwten met ook nog een hoeveelheid aardappelen waar men U tegen zegt. Was er van overtuigd wij thuis van deze hoeveelheid aardappelen een maand kunnen leveren. Natuurlijk werd het toetje niet vergeten en een ijs en koffie sloten de heerlijke maaltijd af. Ervoor, tussendoor en erna nog wel even onze kleren in de wasmachine en droger gedaan want onze schone kleren waren niet meer beschikbaar. Kortom het was een mooie en nuttige avond.

Vanochtend hebben we samen met Jan en Ina een ontbijt genuttigd en hebben we voor vertrek nog afscheid van ze genomen. Alhoewel we dezelfde route fietsen nemen hun er meer tijd voor en doen ze het een stukje rustiger aan dan ons. Het ging vanaf de camping rechtsaf naar de Diemel route ook al weer zo een mooie rivier die ons richting Trendelburg bracht. Gisterenavond was er tijdens het eten al over gesproken dat er in het Praag routeboekje stond dat er een alternatieve, kortere route beschikbaar was. De eigenaresse gaf nog een paar extra tips erbij die het nog wat vlakker moest maken maar ergens is er vandaag iets niet goed gegaan.
We weten niet hoe zwaar die andere route was en of we misschien iets beter naar de eigenaresse hadden moeten luisteren maar vandaag was het stoempen en afzien. Bospaden waar geen einde aan leek te komen, het merendeel was onverhard en het leek alsof de weg alleen maar omhoog ging.

Onderweg kwamen we nog door een paar dorpjes waar we in één van die plaatselijke dorpjes de bakker leeg hebben gekocht. Tenminste, dat ene appelgebakje dat er lag hebben wij alleen gelaten in de hoop dat Tante Truus van op de hoek er nog van kan genieten. De dorpjes maakten plaats voor bomen, vele bomen en in het Reinhardwald hebben we in een grote Schutzhut nog wat gegeten, dat is weer eens wat anders dan een garage maar deze was wel met een zitplaats. Het laatste stuk naar Hann munden maakte de route nog een beetje goed want het was een mooie afdaling waar we lekker konden uitwaaien. Het was wel oppassen want het wegdek was een gatenkaas, maar desondanks kwamen wij veilig beneden aan. Hann Munden staat bekend om zijn vakwerkhuizen maar Bram en ik zijn het er over eens dat we die eigenlijk overal zien. De samenkomst van de rivieren de Fulda en Werra ging aan ons voorbij en wij hielden links aan om de Fulda in de verte te zien verdwijnen terwijl de Werra aan onze zijde bleef. Een hele verademing in vergelijking met het eerste deel van de rit en omdat het ook nog een mooie route is was het nog echt genieten ook.

In Witzenhausen reden we langs een camping en zijn we maar gestopt want wij hadden het wel een beetje gehad voor vandaag. Bram ontkent tot op heden nog dat hij kapot was en wel enkele kilometers verder had kunnen fietsen maar de rennende fietsenmaker bevestigde eigenlijk dat ik de juiste keuze had gemaakt. Ik moest na het lekke band drama van gisteren een nieuwe binnenband kopen en liep zonder mijn nieuwe aankoop de deur uit. Het siert de fietsenmaker dat hij achter mij aan kwam lopen om mijn aankoop terug te brengen, zoals tot op heden zijn we alleen maar aardige Duitsers tegen gekomen.

De camping aan de Werrastaat vol met vakantie fietsers. Onze was hing netjes te drogen in de zon totdat een andere aardige Duitser, waarschijnlijk zonder het door te hebben, zijn caravan de zon blokkeerde. Dat overkomt de beste natuurlijk maar omdat wij nu lekker van het zonnetje zitten te genieten is het allemaal zo erg nog niet.

Morgen zijn we weer uitgerust en gaan we weer verder,

Bis morgen.

• 10 Juli 2015 - 22:49

Wil:

Niet te veel van die Duitse lekkernijen eten hoor. Zo ,n dikke buik staat je niet. Veel fietsplezier!

• 11 Juli 2015 - 08:12

Trudy Van Kessel:

Hoi jan en Bram,

Ja het fietspad gaat niet altijd over rozen dat lees ik deze keer.
    Maar..aan het einde van de tunnel wordt het licht hoor.
    Nog even volhouden hoor.
    En Bram...Jan zegt wel dat jij moe was maar..en Versluis die een binnenband gaat kopen, betaald en zonder binnenband naar buiten gaat is ook niet fris meer hoor.

Nu ben ik niet zo bekend met fiets termen en heb er dus vandaag eentje bij geleerd: STOEMPEN.
    Nooit van gehoord.

Nu jullie zullen ook bijna weer vertrekken dus:
    Blijven trappen want Frank staat ook te trappelen.

GR. Trudy

• 11 Juli 2015 - 12:47

Jeannet:

Dag Jan en Bram,

Je wilde het nooit geloven jan, maar soms zijn Duitsers net gewone mensen.
    Met de Tour de France verloopt ook niet alles op rolletjes maar misschien moeten jullie ook kiezen voor een volgwagen
    Goeie reis verder, Jeannet.