Gold Coast - Port Macquarie (479km) - Reisverslag uit Gold Coast, Australië van Jan Versluis - WaarBenJij.nu Gold Coast - Port Macquarie (479km) - Reisverslag uit Gold Coast, Australië van Jan Versluis - WaarBenJij.nu

Gold Coast - Port Macquarie (479km)

Door: Jan Versluis

Blijf op de hoogte en volg Jan

12 April 2012 | Australië, Gold Coast

10-4 Gold Coast-Woolgoolga 282 km
Vanochtend afscheid genomen van Frank die, zoals gezegd, zich op zijn examens gaat voorbereiden terwijl wij kunnen genieten van dat wat Australië te bieden heeft. Tot de 21ste zal het dus zonder Frank zijn en dus ook zonder mijn rijinstructeur. Het links rijden begint steeds meer te wennen al zit de gewoonte er nog steeds in om de richtingaanwijzer via de rechterkant van het stuur aan te sturen. Enige nadeel hiervan in onze camper is dat daar de ruitenwisser zit.. Foutje, moet kunnen. Gelukkig is Agatha een goede vervangende rijinstructrice en kreeg ik deze keer ook goede adviezen die me aan de juiste kans van de weg hielden.

Vanaf de Gold Coast volgende we de Pacific Highway die de kustlijn blijft volgen tot aan Sydney Onderweg doe je kleine plaatsjes aan waarin de Highway even overgaat in een openbare weg. Alhoewel ik mezelf braaf over de snelweg beweeg, zonder over de 100km maximale snelheid te gaan denderen hier de trucks je voorbij. Zo af en toe begin je aan de auto of jezelf te twijfelen maar het zal wel aan de vrachtwagenchauffeurs (Vele punten met Wordfeud!) liggen.

Na 282 km hadden we het wel gezien voor vandaag en zijn we een camping op gaan zoeken in het plaatsje Woolgoolga. Na onze camper geparkeerd te hebben nog even het dorpje in gegaan en het strand opgelopen. Door de harde wind vandaag waren er redelijk hoge golven dus zwemmen in de zee was er niet bij, al staan we op een leuk plekje naast het zwembad dus we hebben niets te klagen.
Het is hier in New South Wales wel frisser dan in de Gold Coast, dus onze onderkomen werd vroeg in de avond al opgezocht.

11-04 Woolgoolga-Port Macquarie 197km
We worden er steeds makkelijker in om alles in te pakken, het heeft dan ook wel een voordeel dat je geen voortent en allerlei andere zaken moet verdelen over een auto en een caravan. Daarmee gezegd heb je ook meteen weer het nadeel van een Jucy Camper. De Pacific Highway was alweer snel gevonden en na 10km was de eerste tussenstop van de dag ook al een feit. In het vissersplaatsje Coffs Harbour dat aan een rivier zijn we even rondgelopen en wat genoten van de omgeving.

Na een uurtje in Coffs Harbour zijn we de auto weer ingestapt om de weg naar het zuiden te vervolgen. Het rijden begint al steeds meer te wennen, maar dat betekent zeker niet dat we de hele dag in de auto blijven.. Het is en blijft natuurlijk een vakantie, dus om 14:00 zijn we de snelweg afgegaan om een camping op te zoeken in Port Macquarie. De Noordzee is niet helemaal hetzelfde als de Grote oceaan dus een tussenstop om van de oceaan te genieten is altijd welkom, het blijft toch een mooi gezicht.

Port Macquarie is ontstaan in 1821 als een strafkolonie en is in de loop van de tijd veranderd in een leuk badplaatsje. Hoewel de tijden dus veranderd zijn, is niet alles rozengeur en maneschijn. Zo is er een Aldi en moesten we een busje gas kopen bij de B.C.F (Boating, Camping & Fishing) Inderdaad, de Aldi is zo leuk nog niet en het busje gas kostte geld, gelukkig was dat de enige straf die ons vandaag ten deel viel. Zo erg is het dus niet. Mijn ego werd vandaag ook eventjes gestreeld toen 3 meisjes met een campertje mij om raad kwamen vragen. Ik zal er zeker handig uit hebben gezien..

Al laatste willen wij Trudy van Kessel feliciteren met haar verjaardag, ook al is er een jaartje bijgekomen, we hopen dat je het niet na laat om te reageren op de stukjes want dat wordt zeer gewaardeerd door ons.
De twee biertjes die ik deze keer moet overslaan mag je aan Loek geven, die kan er nog wel twee bij hebben.

Jan en Agatha.

• 12 April 2012 - 21:41

Kees Van Dam:

Ja mevrouw Van Kessel, dankzij uw verjaardag ben ik nu iets eerder dan u met een "stukkie"..., maarreh ook hartelijk gefeliciteerd met uw 49e verjaardag.....! Dikke kus.

En nu even een berichtje voor die 2 BOFKONTEN:
    ik zit hier stinkend jaloers jullie leuke berichtjes te lezen.
    Maar: het is jullie zeer gegund. Hééééél veel plezier.
    Groeten van Tom en Kim, én van:

Kees van Dam.

• 13 April 2012 - 12:31

Trudy Van Kessel:

Hoi Jan en Agatha,

Allereerst bedankt voor de felicitatie en zeker ook Men. kees van Dam.

Ik las dit stukje dus te laat en mijn verjaardag zit er dus al op maar...... misschien lust Loekie er vandaag wel 2.

Met jullie camper maken jullie wel "de blits denk ik.
    Je kan jullie niet over het hoofd zien.

Maar het is nog wel steeds genieten lees ik.

Verder is jullie reis goed voor mijn ontwikkeling: ik leer zo nog eens wat!!!

Nu veel plezier en een goed reis nog verder en tot morgen,
    Groetjes Trudy