De warming-up voor Santiago de Compostela (2) - Reisverslag uit Langeraar, Nederland van Jan Versluis - WaarBenJij.nu De warming-up voor Santiago de Compostela (2) - Reisverslag uit Langeraar, Nederland van Jan Versluis - WaarBenJij.nu

De warming-up voor Santiago de Compostela (2)

Door: Jan Versluis

Blijf op de hoogte en volg Jan

19 Juni 2013 | Nederland, Langeraar

Precies één week voor vertrek en langzaam maar zeker worden de voorbereidingen getroffen om goed uitgerust op pad te gaan. De juiste routes worden in de GPS geprogrammeerd, de tent is gecontroleerd op gebreken en op het moment van schrijven is mijn fiets bij de fietsenmaker voor een stevige onderhoudsbeurt. Men kent het gezegde: ‘een goede meid is op de toekomst voorbereid’ nou, een echte pelgrim zal er echt niet veel voor onder doen.

Ook fysiek is er niets te klagen, zelfs een hoogtestage is er ingepland geweest om in vorm te komen. Waar professionele wielrenners als Mollema de Sierra Nevada’s in gaan was mijn bestemming het altijd mooie Hoenderloo. Waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan? Als kers op de taart zal komende Zaterdag zal een laatste test het rijden van de Jan Janssen Classic (ook bekend als Hel van Wageningen) zijn. Met meer als 2000km onder de wielen dit jaar kan men dus zeggen dat ik goed voorbereid aan de tocht naar Santiago de Compostela ga beginnen.

Ook de sponsoring voor de Altior kantine loopt voorspoedig, momenteel is er al een bedrag van drie cijfers opgehaald en de belangstelling begint te groeien. Niet alleen wordt de Facebook pagina regelmatig bezocht (www.facebook.com/janfietstvooraltior), maar dankzij Altior is het Witte Weekblad en het Algemeen Dagblad Groene Hart ook al bereikt. Het begint er dus allemaal op te lijken en het doet mij ook goed dat zoveel mensen interesse tonen in mijn reis en het grotere doel dat er aan vast geplakt is. In huize Versluis zien ze ook een lichte ego/aura ontstaan maar ik zal en blijf dat tegen spreken!

Omdat het altijd goed is om precies te weten waarvoor je fietst ben ik gisteren met Nico van Smoorenburg het nieuwe Altior terrein wezen bezoeken (+ op zoek gegaan naar de beschermde rugstreeppad, gelukkig niet gevonden). Ook al is er nog weinig te zien, op heipalen na, kan ik mij het eindresultaat al een beetje indenken. Ik ben daarom nu al erg benieuwd hoe de derde helft daar zal smaken. Mocht U er ook wat aan willen bijdragen om de perfecte Altior smaak te behouden, dan kan dat via:
rekeningnummer 3648 00 267 ten name van OmniVereniging Altior te Langeraar.
S.v.p. daarbij vermelden: Fietstocht Jan Versluis

Ik heb gisteren gebeld met mijn fietsmaat Bram en ook hij is in topvorm om deze prachtige pelgrimstocht te volbrengen. Daarom is het vanaf nu aftellen en inpakken geblazen en zal vanaf volgende week woensdag de weg naar het zuiden worden ingezet.

Santiago is nog ver! Tot volgende week.

  • 19 Juni 2013 - 17:00

    Klaas De Pelgrim:

    Hallo Jan ik wens je een hele fijne rit naar SdC.
    Hoe ga je Langs oude wegen?
    Ik vertrok op 15 Mei maar Moest door Kou regen sneeuw en hagel mijn trip afbreken Col du Somport was dicht gesneeud.
    Was een hel afgesloten wegen door overstromingen Had niets meer droog Tent slaapzak alles nat.
    Hoop dat het weer voor jou beter is.
    Veel succes.
    Klaas de Pelgrim.

  • 19 Juni 2013 - 18:33

    Jan Versluis:

    Hallo Klaas,

    We doen de Jacobsroute dit jaar, niet te lastig en net zo mooi als langs oude wegen.

    Jammer van jou tocht, heb je nog een blog bijgehouden van je barre onderneming? (Je oude blog is helaas niet meer zag ik)

    Bedankt voor de succeswensen,

    Jan.

  • 19 Juni 2013 - 18:55

    Trudy Van Kessel:

    Hoi Jan,

    Wel leuk om gelijk een reactie van jou hier te lezen.

    Zo te lezen kan voor jou de tocht wel gaan beginnen.
    alles en iedereen is er klaar voor.
    Natuurlijk wensen wij jou en Bram weer heel veel succes,(fiets) plezier, mooi weer en leuke ontmoetingen met veel mede pelgrims. Ik zeg...laat de wielen maar draaien. Maar... rijdt Bram niet in de wielen

    Thuis zullen ze wel blij zijn dat je even weg bent.!!
    Al die pers, journalisten en fotograven en Altior fans over de vloer, dan sta je als vrouw en kinderen ineens toch een plaatsje lager op de lijst.

    Maar Jan nogmaals veel plezier en.....ik fiets elke avond weer met je mee hoor.

    Groetjes Trudy

  • 24 Juni 2013 - 12:30

    Jeannet En Frans:

    Hallo Jan en Bram,

    Vanuit Gildehaus wensen wij jullie een hele goeie, fijne reis met veel rugwind
    en veel leuke kontakten.
    Via de site blijven we jullie volgen en hopen op veel leuke ervaringen die we
    met jullie mogen delen.

    Sponseren doe je eigenlijk achteraf maar omdat we niet aan jullie twijfelen zullen we
    het vast op voorhand regelen.

    Kost je natuurlijk wel een rondleiding als straks het gebouw staat!!

    succes en de groeten van Jeannet en Frans.


  • 26 Juni 2013 - 17:22

    Petra Lips-Versluis:

    Op de valreep voor je vertrek hebben Pa en ik je nog gesproken, wij wensen je een hele goede reis toe.
    Nu ik je blog heb gevonden zal ik deze regelmatig bezoeken om je verrichtingen te volgen.

    Succes en groeten van Leo Lips, Petra Lips Versluis en vader Jan Versluis

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jan

Met de fiets naar Santiago De Compastela,

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 447
Totaal aantal bezoekers 176526

Voorgaande reizen:

20 Juli 2018 - 17 Augustus 2018

Tot Langres en Terug

05 Juli 2017 - 12 Augustus 2017

Langeraar- Santiago de Compostela

15 Juli 2016 - 31 Juli 2016

Langeraar - Regensburg

05 Juli 2015 - 31 Juli 2015

Langeraar - Regensburg - Langeraar

26 Maart 2015 - 29 Maart 2015

Rondje IJsselmeer

03 Augustus 2014 - 17 Augustus 2014

Rondje Luxemburg

01 Juni 2013 - 27 Juli 2013

Langeraar - Santiago de Compostela

18 Juli 2012 - 13 Augustus 2012

Langeraar-Barcelona

05 April 2012 - 30 April 2012

Australie

13 Juli 2011 - 11 Augustus 2011

Langeraar - Rome

19 Juli 2010 - 21 Augustus 2010

Langeraar-El Puerto de Santa Maria

26 Juli 2009 - 28 Augustus 2009

Santiago de Compostela

Landen bezocht: