Langeraar - Wijk en Aalburg (79km) - Reisverslag uit Aalburg, Nederland van Jan Versluis - WaarBenJij.nu Langeraar - Wijk en Aalburg (79km) - Reisverslag uit Aalburg, Nederland van Jan Versluis - WaarBenJij.nu

Langeraar - Wijk en Aalburg (79km)

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

26 Juni 2013 | Nederland, Aalburg

Eindelijk is het dan zo ver, de wielen van mijn fiets waren er klaar voor om eerste kilometers asfalt te ondergaan en de reis naar het (hopelijk) zonnige Santiago de Compostela kon worden ingezet. Vooraf was er geen sprake van veel inpakstress, alles werd rustig ingepakt en dankzij Agatha zijn zelfs mijn onderbroeken ergens in één van mijn 4 fietstassen beland.

Na nog een laatste familie lunch stond ik om 13:30 klaar om te vertrekken. Terwijl de eerste druppels vielen was er een heel mooi afscheidscomité terplekke, omdat mijn tocht dit jaar in het teken staat om geld in te zamelen voor de Altior kantine* had Nic van Smoorenburg ervoor gezorgd dat enkele toptalenten mij uit kwamen zwaaien. Na een fotoshoot waar de selectie van het Nederlands elftal een puntje aan kan zuigen, en de laatste succeswensen zette ik de eerste meters op de fiets in
Iedereen die er de tijd voor heeft genomen om mij gisteren en vandaag uit te komen zwaaien, hartstikke bedankt! Het heeft er namelijk voor gezorgd dat ik met een glimlach en een vaantje van Altior aan mijn bepakking Langeraar uit reed.

Mijn eerste etappe voor vandaag zou reiken tot Wijk en Aalburg, waar ik bij mijn fietsmaat Bram zal overnachten. Dankzij fietsrouteplanner.nl was er een mooie route uitgepland die mij over fietspaden en wegen heeft geleid die ook voor mij nog onbekend terrein waren. De eerste druppels in Langeraar waren gelukkig vals alarm en in droge omstandigheden ging het via de ‘Muur van Zwammerdam’ (over N11) en Haastrecht ging het richting Schoonhoven, alwaar het pontje mij aan de overkant bracht.
In Gorichem kon mijn GPS mij helaas niet meer helpen, het fietspad was afgesloten. Er stond niet bij dat dit ook voor pelgims gold, dus ik besloot het er op te wagen. Helaas stond er een wegwerker die het liever niet had dat ik over het verse asfalt heen reed, na een goed gesprek en succeswensen toch maar omgekeerd en via de andere kant van de A27 de overkant bereikt. Na een mooi laatste stukje, over de dijken heen, bereikte ik op het afgesproken tijdstip (17:30) Huize Bram.

Het welkom van Bram en Nel was net als voorgaande jaren weer hartelijk. Mijn broer zegt dat eten niet lekker hoeft te zijn als het maar veel (veul) en vet is, maar dankzij Nel haar kookkunsten weet ik dat het ook veel, vet EN lekker kan zijn. De Spareribs, doperwten en kipburger gingen er goed in en hebben voor een mooie basis gezorgd voor de komende weken. Bram is inmiddels ook klaar voor vertrek, zijn kleinkinderen hebben opa al gedag gezegd en de hond heeft onze tocht zijn zegening gegeven door tegen zijn bepakking aan te plassen. Kortom, de komende weken kunnen niet meer fout gaan.

Nu maken wij ons op voor een rustige, leuk avond om morgen de tocht samen verder in te zetten.
Het doel voor morgen ligt ergens in België, maar waar het eindpunt is zal morgen blijken

Santiago is nog ver, tot morgen!


* ps. Deze tocht staat in het teken om geld op te halen voor de Altior kantine, elke bijdrage wordt zeer gewaardeerd en kan worden overgemaakt naar: rekeningnummer 3648 00 267 ten name van OmniVereniging Altior te Langeraar. S.v.p. daarbij vermelden: Fietstocht Jan Versluis

  • 26 Juni 2013 - 21:59

    Agatha:

    Het begin is er, vanaf morgen wordt het serieus. Bram en Jan, succes, veel plezier, mooi weer en goede reis

  • 26 Juni 2013 - 22:45

    John Versluis:

    Neef ik wens je een goede reis en veilige fiets kilometers

  • 26 Juni 2013 - 22:51

    Joop En A3 :

    Bram en Jan zet hem op.nog maar 2521 km te gaan,en dat allemaal voor het goede doel Altior

  • 26 Juni 2013 - 23:20

    Trudy Van Kessel:

    Hoi Jan, Bram en Nel,

    Als ik dit zo lees Nel dan ben jij een echte keukenprinses en heb je ze een prima laatste avondmaal voorgeschoteld. Daar kunnen ze de komende weken met smaak aan terug denken.

    Jongens dit wordt voor mij ook weer weken genieten van jullie berichtjes want natuurlijk ga ik jullie weer volgen.
    Mijn motto voor dit jaar is....houdt de pedalen maar draaiende dan komen jullie er wel.
    Of wel gaan en blijven gaan.

    Ik wens jullie een goede, prachtige en mooie reis toe en geniet van al het goede wat deze reis jullie biedt.

    Bram jij morgen succes met je eerste etappe. Jan heeft die al in de kuiten maar ik hoop dat hij onderweg af en toe naar jou gaat luisteren Bram, want "Pelgrims" zijn niet heilig dus ook zij mogen niet over alle wegen. Ook ...al leiden ze naar Compostela.

    Succes en tot morgen,
    Trudy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jan

Met de fiets naar Santiago De Compastela,

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 708
Totaal aantal bezoekers 176667

Voorgaande reizen:

20 Juli 2018 - 17 Augustus 2018

Tot Langres en Terug

05 Juli 2017 - 12 Augustus 2017

Langeraar- Santiago de Compostela

15 Juli 2016 - 31 Juli 2016

Langeraar - Regensburg

05 Juli 2015 - 31 Juli 2015

Langeraar - Regensburg - Langeraar

26 Maart 2015 - 29 Maart 2015

Rondje IJsselmeer

03 Augustus 2014 - 17 Augustus 2014

Rondje Luxemburg

01 Juni 2013 - 27 Juli 2013

Langeraar - Santiago de Compostela

18 Juli 2012 - 13 Augustus 2012

Langeraar-Barcelona

05 April 2012 - 30 April 2012

Australie

13 Juli 2011 - 11 Augustus 2011

Langeraar - Rome

19 Juli 2010 - 21 Augustus 2010

Langeraar-El Puerto de Santa Maria

26 Juli 2009 - 28 Augustus 2009

Santiago de Compostela

Landen bezocht: