Villiers-le-Morhier - Chateaudun (86km) - Reisverslag uit Châteaudun, Frankrijk van Jan Versluis - WaarBenJij.nu Villiers-le-Morhier - Chateaudun (86km) - Reisverslag uit Châteaudun, Frankrijk van Jan Versluis - WaarBenJij.nu

Villiers-le-Morhier - Chateaudun (86km)

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

03 Juli 2013 | Frankrijk, Châteaudun

De ploegentijdrit van gisteren was ons goed bevallen en daarom was het ook vandaag een logische keuze om weer met zijn vieren te vertrekken. Huib is altijd wel iets te snel uit de startblokken (richting het einde zakt hij wel af) maar ons hoor je niet klagen als we bij Peer en Huib uit de wind kunnen zitten. Vanaf het vertrek was het zaak om eerst Maintenon te bereiken en zodoende weer op de Jakobus route terecht te komen.

Even voorbij Maintenon stond een dame met een lekke band, een meerderheid dacht: “mijn naam is haas” maar Peer als ‘persona galanticus’ besloot om te vragen wat er aan de hand was. Het bleek maar een simpele lekke band en met zijn vieren hebben wij er snel voor gezorgd dat de fiets weer rijklaar was. Het heeft waarschijnlijk net zo’n indruk op haar gemaakt als de Coca-Cola reclame van jaren terug want na afloop werden wij uitgenodigd voor een kopje koffie bij haar thuis. Dankzij monsieur Peer hadden we een gezellig gesprek en zijn we er onder andere achter gekomen dat ze bij de Franse TV werkte. Ze woonde in een mooi, groot huis MET zwembad en bij vertrek gaf ze ons mee dat als we volgend jaar weer in de buurt waren we hun grasveld als camping mochten gebruiken. Het is in ieder geval een mooie optie die we voorlopig maar even open laten staan.

Na deze gezellige, onverwachte koffiestop ging het richting Chartres, een typisch Frans plaatsje met een indrukwekkende kathedraal. We hebben dan ook maar even onze fiets aan de kant gezet om de pracht en praal van de kathedraal even van binnen te bekijken, een tussenstop die de tijd meer dan waard was. Daarna ging het via een niet zo’n lastige route langs golvende graanvelden richting de Loire en het plaatsje Chateaudun. Bij aankomst in Chateaudun eerst maar wat gegeten want door alle belevenissen was het toch al wat later geworden. Geen idee hoe het zo kwam maar we kregen het goedkoopste menuutje voorgeschoteld maar lekker was het wel.

Goed gevuld gingen we op weg richting de camping maar eerst moesten we 20 treden naar beneden overwinnen. Volgens Bram hadden we deze fout ook in 2010 al gemaakt, maar gelukkig ging het ook deze keer weer goed. Nu staan we op de Municipal voor 2,50 de man. We dachten eerst dat het 9,65 per persoon was maar vandaag waren de goden ons wel zeer gunstig gegund en is onze portefeuille aardig met rust gelaten.

Peer is ondertussen al aan het kijken hoe hij over één a twee dagen afscheid van ons gaat nemen, maar morgen gaan we weer gezellig met zijn vieren verder. De eerste week gaat voorspoedig, hopelijk zal ook komende week de wind in onze rug blijven blazen.

A demain!

• 03 Juli 2013 - 22:18

Trudy Van Kessel:

Hallo J, B, P en H,

Als vrouw zijnde ben ik toch blij dat er nog galante heren bestaan.
    Peer is idd een toffe.....

Ik hoop dat jullie thuisfront wel heeft gezegd dat jullie onderweg niets van vreemde dames mogen aannemen hoor. Je weet tegenwoordig nooit wat daar van kan komen!

Enne Jan Jopie Sweetmilks doet het goed in de tour hoor.

Nu voor morgen maar weer Houdt de pedalen draaiend en gaan en blijven gaan, bergje op en bergje af.

Groetjes Trudy

• 04 Juli 2013 - 16:12

Marleen:

Hé leuk zo met je viertjes , en doe maar niet te veel lekke banden plakken want dan is Huub nog langer weg ,ik mis hem al .maar ik zal het wel overleven zonder hem ,onze Nick kookt voor mij en houd me avonds gezelschap.
    Het zal wel zwaar worden nu dat fietsen berg op en berg af en geen vrouw voor de was haha
    maar dat is de bedoeling dat het zwaar wordt want anders heb je geen voldoening erna.
    gr uit België