Lezay - Saintes (93km) - Reisverslag uit Saintes, Frankrijk van Jan Versluis - WaarBenJij.nu Lezay - Saintes (93km) - Reisverslag uit Saintes, Frankrijk van Jan Versluis - WaarBenJij.nu

Lezay - Saintes (93km)

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

07 Juli 2013 | Frankrijk, Saintes

Na gisteren onze halve voorraad te hebben geplunderd was het vanochtend tijd om de laatste restjes op te maken. Dit gebeurde een stuk eerder dan verwacht want een grote groep koerduiven besloot al vroeg onze nachtrust te verstoren. Na een extra vroeg ontbijtje ging het richting Melle, zo’n klein idyllisch Frans dorpje waar er ontzettend veel van zijn.

Bij de plaatselijke bakker van Melle onze brood voorraad weer bijgevuld met een croissantje als extra toegift. Daarna nog even naar het café voor een kopje koffie + ons croissantje. Ook al hebben we alle drie een GPS, Huub vond het toch nodig om de weg te vragen aan die lieftallige serveerster. Ik vermoed dat Huub dit expres deed om wat extra inkijk te genereren (mannenweekend!) maar helaas voor Huub zaten Bram en vooral ik in een betere positie toen ze ons de juiste richting op wees. (Dit is later na gekeken op onze GPS)

Vandaag was een rustige dag waar niet al te veel is gebeurd. Het ging ons voor de wind met mooie, rustige wegen, prachtige bossen en ander natuurschoon. Het doel van vandaag was om de 100 kilometer grens weer te overschrijden en in Varzay de naturel camping te bezoeken. Dit is een camping waar men zo veel mogelijk terug naar de basis gaat (met de kleren aan) zonder al te veel moderne poespas. Kortom, een camping in eenzelfde categorie waar een pelgrimstocht toe behoort. Maar, na 93 kilometer kwamen we in Saintes een camping met zwembad tegen en aangezien het vandaag erg warm was besloten we om hier ons kampement op te slaan.

Nu staan we dus op de camping in Saintes waar ze veel moeite hadden gedaan om op zo’n ouderwets schoolbord een prachtig menu te schrijven. We zaten al klaar, bestek in de aanslag, maar vanwege zondagsrust is de keuken gesloten. Dus zo meteen maar op naar de stad om iets te zoeken wat wel open is. De supermarkt in ieder geval niet, maar we hebben van gisteren al geleerd dat brood ook best een voedzame maaltijd kan zijn.

Voor de verandering wil ik graag afsluiten met een Vlaamse wijsheid:
‘ge moet niet alles willen begrijpen’

Tot morgen.

• 07 Juli 2013 - 23:01

Agatha:

Ja Jan, jij boft je hele leven al

• 07 Juli 2013 - 23:24

Kees Van Dam:

Ja, Jan, ouwe BOFKONT !!!

Maar die kont smeer je toch nog wel in met de beroemde "Sudoko" creme ???

Groet,

Kees van Dam

• 07 Juli 2013 - 23:26

Arja En Rob De Ruiter:

Hallo Bram en Jan,
    vanaf nu hebben jullie er weer 2 volgers bij. We hoorden pas een paar dagen geleden dat jullie alweer een poosje stevig in het zadel zitten. Succes daarmee en laat ons meegenieten van jullie Franse en straks Spaanse avonturen.

• 08 Juli 2013 - 00:51

Trudy Van Kessel:

Bonjour J, B en H,

Die Vlamingen zijn niet gek, wat een wijsheid hebben die luitjes.

En jullie hebben het daar over de zondagsrust nu bij mij was die vandaag ver te zoeken. Dus ik hou het erg kort vandaag en geef voor morgen weer de raad mee: laat de pedalen maar weer draaien en gaan en blijven gaan.
    Dan "gaan" ik nu naar bed.

Au Revoir Trudy

• 08 Juli 2013 - 19:30

Peer Strik:

Dag mannen met de hamers en Huub. Ik merk dat jullie ook zonder mij van de Franse cultuur kunnen genieten. Hier op een camping slurpend aan een pilsje! geniet ik nog steeds na van onze gezamenlijke fiestavonturen. Veel plezier en tot snel. Ik volg jullie op de voet. Groeten Peer