Puente la Reina - Logrono (69km) - Reisverslag uit Logroño, Spanje van Jan Versluis - WaarBenJij.nu Puente la Reina - Logrono (69km) - Reisverslag uit Logroño, Spanje van Jan Versluis - WaarBenJij.nu

Puente la Reina - Logrono (69km)

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

14 Juli 2013 | Spanje, Logroño

Dat Bram en Huub een gewoon bed verkiezen boven een campingmatje was vanochtend goed te merken. Om 08:00 moet je namelijk in een refugio het slaapvertrek uit zijn maar beide heren waren nog ver, ver weg in dromenland. Het was dan ook de grote baas van de refugio die ze weer met beide benen terug bracht op aarde. De ontbijtzaal is tot later open waardoor we nog rustig met de Vlaamse camionettes (Paul + Fride) hebben zitten ontbijten.

Aangezien het een halve rustdag voor ons was heeft Paul vandaag onze spullen mee genomen voor de gehele rit. We zouden gek zijn als we het niet zouden doen en het fietsen ging vandaag een stuk gemoedelijker. Het ging vandaag eerst richting Estella, een stad met prachtige Romaanse architectuur wat de nodige oeh’s en aah’s opleverde. In de schaduw van één van de kerken zaten we rustig van de omgeving te genieten en kwamen we in gesprek met een reizend stel uit Rotterdam. Dat het niet altijd goed gaat bleek wel uit hun verhaal; Op een camping in Frankrijk sneden enkele schooiers hun tent open en graaiden al hun bagage uit hun tent. Dat ze vastberaden zijn om Santiago te bereiken blijkt wel uit het feit dat ze ‘eventjes’ terug naar Nederland zijn gegaan om nieuw reismateriaal te kopen. Laten we hopen dat dit alles ons bespaart blijft en we, bij wijze van spreken, de wind in de rug blijven hebben.

Los Arcos was de tweede tussenpunt van de dag en daar gingen wij los voor een verfrissend drankje. Hier kwamen we Ton en Dien tegen uit Limburg die ons, zoals de oplettende lezers nog kunnen herinneren, gisteren bij de beklimming voorbij raasden. Even gezellig wat ervaringen uitgewisseld en de nodige (sterke?) verhalen voordat we onze bagageloze fiets weer op stapten. Het parcours van vandaag was erg afwisselend met de nodige heuveltjes en mooie uitzichten.

Aan de rand van Logrono zit een ‘oud wijffie’ drankjes te verkopen en deelt ze ook, met Spaanse elegantie stempels uit voor onze stempelkaart. Met de stempel in onze achterzak ging het richting de camping waar Paul ons al op zat te wachten met onze spullen in de aanslag. Na aankomst meteen maar ons tentje opgezet en dat bleek net op tijd want niet snel daarna kwam het water eventjes met bakken naar beneden. Spetter in het water, lekker in het water maar wij vonden al snel een goede schuilplaats. Nog voor de regen was opgedroogd zijn wij de stad in gegaan en hebben we de kathedraal bezocht.

Niet alleen fietsend was het een halve rustdag maar ook voor onze topkok Bram was het een dag waarin er voor hem gekookt werd. Er waren vele keuzes in Logrono maar ons oog viel op het restaurant waar ze Paella serveren en waar, heel toevallig, Ton en Dien ook zaten. De gespreken van vanmiddag werden rustig voortgezet onder het genot van wel een erg lekkere Spaanse specialiteit.

Zo langzamerhand komen we meer en meer fietsers tegen, het is en blijft dan ook nog steeds gezellig. Maar eerlijk is eerlijk, dankzij teamgenoot Bram was dit al snel het geval, Huub is daarentegen gewoon een leuke bonus. Het feit dat onze fietsen nog steeds alle heuvels en bergen schadevrij zijn overgekomen werkt natuurlijk ook mee..

Eens kijken of dit morgen ook het geval is,

Adios!

• 14 Juli 2013 - 23:00

Jeannet En Frans:

Bienvenido à España,

Nou mensen Spanje is bereikt!
    En.. Wat is het gezellig,ouwe jongens, krentenbrood.
    Een heerlijk dagje, lekker uitslapen, een goed ontbijt en allemaal leuke mensen bij elkaar.
    Je zou bijna vergeten dat het een lange, zware fietstocht is!
    Maar jullie " doen" het geweldig. Gelukkig hadden jullie geen last van de wilde stieren in Pamplona! Goede voortzetting.
    Jeannet en Frans.

• 14 Juli 2013 - 23:26

Wil:

Wat een verwennerij toch allemaal, bagage mee door Paul, niet hoeven koken, lekker in een bed met ontbijt, uitgebreid dineren dat is toch wel vakantie he mannen....

• 15 Juli 2013 - 01:11

Trudy Van Kessel:

Hoi J, B en H,

Als ik dit verslag zo lees denk ik dat jullie ook Herman van Veen in de ploeg hebben??!!

Maar met een bezoek aan de kathedraal is jullie zieltje weer verzekerd denk ik?
    Wij doen dit soms gewoon bij Cor Baak hoor.

Maar Sylvia en ik hebben vandaag de dag van ons leven gehad en zijn in Zeeland uit het vliegtuig gesprongen. Mannen wat was dat een geweldige ervaring, misschien het zelfde als jullie fietstocht alleen wat minder lang.

Ga zo door en voor morgen : Laat de pedalen maar weer draaien, bergje op en bergje af.

Manyana la pedale Adios Amigos

Senorita Trudy

• 15 Juli 2013 - 09:54

Henk En Tineke:

Hallo mannen,
    Wij volgen jullie reisverslagen dagelijks met veel plezier en zijn iedere dag weer benieuwd welke mensen jullie weer ontmoet hebben.
    Ook wij hebben gisteren onze pedalen weer laten draaien tijdens de fietstocht rond Didam in verband met het schuttersfeest.
    Wij wensen jullie veel fietsplezier.

Groeten,
    Henk en Tineke

• 15 Juli 2013 - 11:52

Marleen:

ik hoor dat jullie het gezellig hebben ! goed zo geniet er maar van

• 15 Juli 2013 - 21:56

Peer Strik:

Dag mannen. Ongelooflijk wat een kilometers tussen de restaurants en cafe's. Gelukkig is de taalbarriere weer weg en kan Jan zijn Spaans laten klinken. Jan nog steeds de oude tent? Nog een klein stukje te gaan. Succes en groeten Peer