Morée - Veigné (107km) - Reisverslag uit Veigné, Frankrijk van Jan Versluis - WaarBenJij.nu Morée - Veigné (107km) - Reisverslag uit Veigné, Frankrijk van Jan Versluis - WaarBenJij.nu

Morée - Veigné (107km)

Door: Jan Versluis

Blijf op de hoogte en volg Jan

26 Juli 2010 | Frankrijk, Veigné

Week 2 is begonnen en zoals elke dag weer vol goede moed op de fiets gestapt. Vandaag ging het eerste deel langs de Loir richting Vendome. Een mooi stad met de indrukwekkende St. George stadspoort. Langzaam maar zeker verandert het landschap. Waar het eerst voornamelijk graanvelden waren gaat het nu over in de druivenvelden van de Vouvray. Een teken dat we steeds meer zuidelijker en dichter bij wijngebied Bordeaux komen.

Maar eerst nog Tours. Eenmaal in Tours een foto laten maken, samen met Bram, voor de katherdraal door Jesse. 3 jaar geleden, tijdens mijn eerste tocht, op dezelfde plek ook een foto laten nemen. Ik wil niet opscheppen maar ik heb het gevoel dat ik er alleen maar jonger op geworden ben.

Het ging lekker vandaag en doordat er in het boekje iets stond over een fietsvriendelijke camping met Nederlandse eigenaar 15km voorbij Tours dus zijn we verder gereden. De camping hebben we gevonden, het riviertje de Indre ook maar de Nederlandse eigenaar tot nu toe nog niet. Bij aankomst het wel geprobeerd in het Nederlands maar de aardige man verstond alleen maar Engels of Frans. Fietsvriendelijk is de camping in ieder geval wel.

Na een paar biertjes hebben we de tent opgezet en zijn we gaan koken. Koken uit blik wel te verstaan. Het werd de fietsmaaltijd CousCous voor Bram en mij en patat voor Jesse. Zolang dat morgen maar geen Chasse Patat (een wielerterm, inspanning doen die niet rendeert) voor Jesse oplevert. Ze houden beide het tempo er nog goed in en zijn van plan dat de komende dagen nog vol te houden.

Het wordt langzaam aan drukker met fietsers op de route. We zijn er verscheidene voorbij gereden en hebben met enkele ook een praatje gemaakt. Toch staan we hier met zijn drieën op de camping tussen de caravans. Bram heeft een foto gemaakt met zijn Blackberry (Dat blijkt niet hetzelfde te zijn als een telefoon.. sorry) die vandaag erbij teogevoegd is. Sorry voor de rommel.

A Demain, Tot Morgen.

• 26 Juli 2010 - 19:23

Fans Van Jesse:

Wat leuk die foto! Vooral voor de moeder van Jesse! Ze is weer apetrots! Goede reis verder! Alledrie!

• 26 Juli 2010 - 20:54

Loek En Trudy:

Hoi Jan,
    Wat heb jij het goed naar je zin deze reis, soms denk ik: dat zou ik ook wel willen doen. Wie weet als ik in de fut zit.
    Jan misschien dat onze (loek en Trudy) ogen wat minder worden maar wij zien toch niet dat jij steeds jonger wordt, maar misschien moeten wij weer eens langs Valentijn??? Of jij?????? Dat zou natuurlijk ook kunnen.
    Tot morgen,

AU DEMAIN

Trudy

• 27 Juli 2010 - 00:13

Kees Van Dam:

Nee Jan, je bent geen opschepper. (Wat ruik ik toch....?)

Je bent ECHT jonger geworden.

P.S.: dat lichtblauwe T-shirt staat je goed, Jan!!

Kees van Dam.

• 27 Juli 2010 - 00:19

Kees Van Dam:

Wie is trouwens die "ouwe lul" rechts op de foto ??

Kees van Dam