Cluny - Mornant (67km) - Reisverslag uit Mornant, Frankrijk van Jan Versluis - WaarBenJij.nu Cluny - Mornant (67km) - Reisverslag uit Mornant, Frankrijk van Jan Versluis - WaarBenJij.nu

Cluny - Mornant (67km)

Blijf op de hoogte en volg Jan

31 Juli 2012 | Frankrijk, Mornant

Onze nieuwsgierigheid kon niet in bedwang worden gehouden en daarom hebben we nog een tijdje hebben met de Vlaamse nomaden over de route gesproken die zij gereden hadden. Gelukkig werden er niet teveel verrassingen weg gegeven over wat er ons te wachten staat, maar dat zij hem zwaar vonden werd ons wel duidelijk. Qua motivatie is er in ieder geval geen klagen, en onze fietsen houden zich tot nu toe ook heel erg sterk.

De route van vandaag ging om Lyon heen, vanwaar je vanaf de bergen een mooi uitzicht over de stad had. De eerste berg was dus al bedwongen, en er waren er vandaag nog meerdere die volgden want er was vandaag geen stukje vlak te bekennen. Het ene venijnige klimmetje volgde de ander op, maar afgetraind als we zijn, wist geen enkele heuvel/berg ons te verslaan. Na een forse klim die ons richting Pollionnay bracht stopten we even voor een koude cola. Bram kon alleen de charmes van de serveerster niet weerstaan en liet zich het dag menu aanpraten. Het leek wel alsof de kok zelf op vakantie was want dit nam nogal wat tijd is beslag, maar het moet gezegd worden: Het was goed te eten. Na de pauze zat de snelheid er goed in, aan 50km/u vlogen we in dalende lijn over de weg toen ik iets voelde steken op mijn lip. Het vermoeden is dat het een wesp is geweest, of iets van een vergelijkbare soort.. Laten we het er op houden dat het in ieder geval geen olifant was, maar mijn lip werd er niet dunner op. Gelukkig is Bram behalve een fietsenmaker ook een rijdende apotheek, en Bram bleek de juiste middelen in zijn bezit te hebben om het wondje te ontsmetten. De apotheek van Bram is al helaas al niet meer compleet doordat de sudoku zalf in de douche ruimte van een camping is blijven staan. Gelukkig had ik nog een verse pot in de voorraad, zodat Bram rustig door kan blijven smeren en zodoende goed door kan blijven trappen. Kortom, de voorraad is onderling goed verdeeld.

Inmiddels was het 15.30 en we passeerden een mooie muncipal camping in Mornant. Met de zoektocht naar een camping en de bijbehorende kilometers nog in ons achterhoofd besloten om hier te bivakkeren. De reden waarom is ons onbekend, maar vandaag bleken in alle dorpen en steden waar we door kwamen de winkels gesloten te zijn. We hebben onze zware tocht van vandaag dus moeten doorstaan zonder de legale fietsers doping Coca Cola. Gelukkig zijn campingwinkels onbekend met sommige feestdagen dus waren we in de mogelijkheid om het niveau van coca cola in ons lichaam weer goed bij te vullen.

Nu zitten we bij 30 graden heerlijk in het zonnetje onze route voor de komende dagen te plannen. De eindbestemming is nog steeds hetzelfde, de dagelijkse afstanden en routes zijn die open vragen die nog steeds ingevuld dienen te worden. De tijd zal het ons leren.

Tot morgen.

• 31 Juli 2012 - 08:58

Trudy:

Hoi J en B,

Het leven van fietsers bestaat toch uit veel verrassingen.
    Gelukkig maar dat jullie ook samen doktertje spelen, dat moet voor de onderlinge band ook goed zijn.

Ik blijf het toch knap vinden zo'n tocht te maken nogmaals de berg op zou ik niet halen en er af gaat mij veel te hard. En dan in 30 graden, geef mijn portie maar aan Fikkie.

Maar voor de rest kan ik weer zeggen: Blijven trappenen dan....komen jullie er vanzelf.

groetjes Trudy

• 31 Juli 2012 - 09:41

Wil:

Bij deze wil ik nog even een compliment maken over het schrijverstalent, heel knap.

Mijn petje af voor de vele kilometers die jullie in deze barre tijden maken.

• 11 Augustus 2012 - 00:56

Kees Van Dam:

Jan en Bram,

Jullie hebben weer een buitengewone prestatie verricht,

(ondanks of dankzij de Sudoku-zalf op de poeperd):

GROTE KLASSE !!!

Kees van Dam.