Chateaudun - Vouvray (106km) - Reisverslag uit Vouvray, Frankrijk van Jan Versluis - WaarBenJij.nu Chateaudun - Vouvray (106km) - Reisverslag uit Vouvray, Frankrijk van Jan Versluis - WaarBenJij.nu

Chateaudun - Vouvray (106km)

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

04 Juli 2013 | Frankrijk, Vouvray

Vanmorgen nog even met een Schotse pelgrim staan praten. We zagen hem gisterenavond om 21:00 de camping al op fietsen maar verder als een ‘good evening’ zijn we toen niet gekomen. Vanochtend had hij wel genoeg tijd en vertelde hij dat hij bezig is met een rondje Frankrijk via de Auvergne en terug via Dover. Opa op de fiets zoals hij zei want hij was erg trots op zijn kleinkinderen waarop het kleinkinderen showen begon. Onze Schot won, want hij heeft al vijf kleinkinderen en Bram ‘pas’ vier, met de vijfde op komst. Kortom, met een gezellige afsluiting verlieten we met zijn vieren de camping in Chateaudun.

Vandaag ging het voornamelijk langs de Loire en die prachtige kastelen waar Herbert Dijkstra het tijdens de Tour de France wel uren over kan hebben. Ook het stadje Vendome sprak tot de verbeelding, zeker de mooie stadspoort die ons welkom heette. Na Vendome achter ons gelaten te hebben ging het in een goed tempo verder totdat opeens de weg, weg was. Gelukkig had Huub (Geen Huib dus, al is het wel dezelfde persoon) een knooppuntensysteem op zijn GPS waardoor we via een mooi pad deze blokkade makkelijk ontwijken konden. Toch bleek ons geluk van korte duur want ook aan dit pad waren ze aan het werken. Wat ons toen scheidde tussen het fietspad en de juiste route was een steil grindpad, enkele minuten peentjes zweten later stonden wij gelukkig allemaal heelhuids beneden.

Toen was het tijd voor de kers op de taart. Het bruggetje was volledig geblokkeerd; hek ervoor, keien ervoor, geen enkele mogelijkheid was aanwezig om aan de overkant te komen. Plan B was om via de N10 verder te gaan, voor Bram en mij is dat een peulenschilletje maar Peer en Huub vonden het toch wel iets teveel stress opleveren. 15 kilometer en vele langsrazende vrachtwagens later zochten wij bij Chateau-Renault (Die plaatsnaam heb ik niet verzonnen, bestaat echt.) gelukkig de rust weer op. In Reugny zijn we op een camping gaan staan, het zag er allemaal goed uit maar erg verlaten. Er was niemand te vinden dus werden we ertoe gedwongen om wat extra kilometers te maken.

Omdat we nu vlak in de buurt van Tours zijn en ook bij het samenkomen van de twee Jakobus routes besloten we een kleine uitstap naar de Parijs – Tours deel van de Jakobus route te nemen. Daarom staan we nu op een camping langs de Loire op maar 5 kilometer van Tours. Gelukkig is alles toch nog goed gekomen en genieten we nu van onze laatste avond met zijn vieren. Morgen zal namelijk Peer zijn laatste dag zijn en na 75 kilometer zullen wij hem nog een laatste zetje geven voordat hij richting zijn familie vertrekt.

Zoals men zegt in Frankrijk: Auf wiedersehen!
Tot morgen.

• 04 Juli 2013 - 22:34

Trudy Van Kessel:

Hoi J, B, P, en H,

Jan , je mag dan "aardig" kunnen fietsen maar....als het over kleinkinderen gaat dan ben je toch wel de grote verliezer!!
    Maar het is net als fietsen: soms is de weg weg en soms zijn er kinderhoofdjes.
    En..wat niet is kan nog komen? Misschien win je wel van ons??

laat morgen de pedalen maar weer draaien en gaan en blijven gaan.
    Morgen is ook de laatste dag met z'n vieren, neem een pakje kleenex mee.

Au Revoir Trudy

• 04 Juli 2013 - 22:50

Agatha:

Jullie maken wel van alles mee, maar ja anders heb je ook niets te verhalen. De schrijver van al deze verhalen spreekt z'n talen ook fantastisch. Vast jammer dat Peer jullie morgen gaat verlaten; Jan, Bram en Huub, jullie nog veel fiets-plezier

• 05 Juli 2013 - 06:25

Dave:

2600 km op de fiets afleggen daar staat maar 1 woord voor, SUPER!! Nog een hele goede reis toegewenst en de groetjes aan Agatha

• 05 Juli 2013 - 19:26

Marion Mesman:

Mannen,mannen, jullie maken wat mee! Ik vind het prachtig om alle verhalen te lezen en wie jullie allemaal ontmoeten. Ik wens jullie veel succes, ze te lezen gaat alles redelijk voorspoedig. Het weer is jullie nu ook goed gezind, dus boek er nog een flink aantal dagen bij! Groeten, Marion