Wesel - Werne (103 km) - Reisverslag uit Werne, Duitsland van Jan Versluis - WaarBenJij.nu Wesel - Werne (103 km) - Reisverslag uit Werne, Duitsland van Jan Versluis - WaarBenJij.nu

Wesel - Werne (103 km)

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

07 Juli 2015 | Duitsland, Werne

Volgens het boekje dat de fietsroute naar Praag beschrijft hebben wij vannacht op de grootste camping van Europa gekampeerd. Zoals gisteren al beschreven was die ook erg groot maar voor geoefende fietsers maakt het niet uit of we nou in een blokhutje slapen, op een grote of kleine camping staan. Wij slapen overal wel.
Na een goede nachtrust lieten we onze fietsgekke buren achter waarbij de man naar bleek nog sportiever / gekker was dan wij al dachten. Hij had laatst nog de halve marathon van Losser in zijn leeftijdsklasse gewonnen! Iedere gek heeft zijn gebrek, wij houden het maar bij de onze en stapten vanochtend weer met een glimlach op de fiets.

Even voorbij Wesel laten wij de Rijn achter ons en volgen we één van zijn vele zijrivieren de Lippe. Het is mooi fietsen hier met deel verharde paden en deels onverharde paden alleen als het regent wordt je hier wel smerig van. De regen die ons trouwens gunstig gezind was vandaag want we hebben onweer gehoord en gezien maar het enige wat nat was, was af en toe het wegdek die onder ons door zoefde. Het eerste deel van de route vanaf Wesel bevatte weinig levendigheid en het toen onze bidonnen leeg begonnen te raken kregen wij toch langzaam aan dorst. Gelukkig reden wij de stad Dorsten binnen en dorsten wij het aan om bij de Lidl aankopen te doen voor de lunch.

Na voldoende te hebben ingeslagen zijn we nog een stuk doorgereden om later in een mooi natuurgebied lekker te zitten lunchen. Het was een route waar we weinig bepakte fietsers zijn tegen gekomen, wel verscheidene Duitse fietsers die graag een praatje met je maken. Het helpt dan natuurlijk wel als je, je talen spreekt maar ik heb gelukkig ook Bram bij me die graag met onze Oosterburen een praatje maakt. Bij Datteln werd het toch even lastig want je hebt de Lippe en nog een paar kanalen die hier bij elkaar komen. Een vriendelijke Duitser gaf ons netjes de richting aan maar wij besloten om toch onze eigen weg te kiezen. Een Versluis weet toch overal de weg?! En omdat een Rijneveld ook denkt dat hij overal de weg weet kan dat dus helemaal niet, ook niet een klein beetje fout gaan.

Een aantal kilometer later en een stuk over een heel slecht bospad later gaf onze GPS aan dan wij weer op de juiste route zaten. De enige herinnering die ons daaraan deed herinneren waren de bulten van die rare beestjes die ons gestoken hadden. Nadat we het voormalig klooster, Slot Cappenberg voorbij waren gereden wachtten ons nog enkele pittige klimmetjes voordat wij in Wern aankwamen. Met rond de 100 kilometer op de teller was het tijd om een slaapplaats te zoeken en Bram zijn Gps vond Gasthaus Marina.

Marina was alleen nergens te bekennen toen wij daar aankwamen, maar het telefoonnummer had ze wel achter gelaten en na 10 minuten kwam Marina die eigenlijk Christina bleek te heten. De tent mag vandaag ingepakt blijven en ze had voor ons nog een blokhutje vrij. Ondertussen begon ik steeds meer mijn pols te voelen, en werd deze ook steeds dikker door één van die steken van zo een raar beestje. Regina kwam gelijk met een mini kuhl kussen om op de pols te leggen en koud te houden om de zwelling zo veel mogelijk tegen te gaan. Ik voel mij nu net Tom die vorige week op een te grote voet leefde vanwege een muggenbeet, maar zo erg zie ik het niet komen.

We hebben het al met al, met deze locatie goed getroffen en morgen zorgt Christina zelfs voor een ontbijtje..
Wat kunnen wij mannen nog meer wensen?

Misschien hetzelfde geluk en voorspoed voor Frans van Herwijnen (http://fransvh.waarbenjij.nu/) want die pakt morgen zijn fiets om Nederland, Duitsland, Luxemburg, Frankrijk en België te doorkruisen via de Groene Valleien tocht.. Een goede reis!

Wij zijn er morgen weer,

Bis morgen!

• 07 Juli 2015 - 22:43

Trudy Van Kessel:

Hoi Jan en Bram,

Jullie "Dorsten " wel he!!

Kunnen jullie al die vrouwen wel uit elkaar houden: Marina, Christina.
    En dan halen ze "alle" zwellingen weg??
    Zelfs een blokhutje en een onbijtje.
    Wat wil een man op de fiets nog meer zou je je bijna gaan afvragen??

Maar mannen blijven trappen dan staat Frank straks ook al te trappelen!!

GR. Trudy

• 07 Juli 2015 - 23:30

Frans:

Jan en Bram,

De reis verloopt weer zoals gewoonlijk bij jullie , lees ik.
    Eerst de weg vragen en daarna je eigen weg zoeken!
    Ga zo door, mannen want zo zijn jullie al ver gekomen.
    Mijn fiets staat gepakt. Ik wens jullie verder een goede reis en lees op mijn IPadje jullie
    verhalen. Nu is het de hoogste tijd om mijn bed op te zoeken want anders wordt het niets morgen .
    Groeten, Frans.

• 08 Juli 2015 - 06:33

Klaas Uit Maarssen:

Mooi weer te lezen dat jullie weer op (fiets) pad zijn.
    Hoop dat jullie gezond blijven ik heb vorig jaar de Limus tot Regensburg genomen vandaar naar Praag en via Hamburg weer terug naar huis.
    Geniet er van.
    over een goede week ga ik de uitgebreide Ronde van Nederland Fietsen.
    Veel fiets plezier Klaas de Pelgrim.
    Maarssen

• 08 Juli 2015 - 10:40

Joop En A3:

Jan en Bram

Jullie hebben het al lekker te pakken,geniet er van,en op. Naar Frank

Grt Joop en A3

Tags: Wesel , Werne, Lippe