Werne - Neuhaus Paderborn (102 km) - Reisverslag uit Paderborn, Duitsland van Jan Versluis - WaarBenJij.nu Werne - Neuhaus Paderborn (102 km) - Reisverslag uit Paderborn, Duitsland van Jan Versluis - WaarBenJij.nu

Werne - Neuhaus Paderborn (102 km)

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

08 Juli 2015 | Duitsland, Paderborn

De belofte van Christina voor een ontbijtje deed ons zonder tegenzin opstaan en het mag gezegd worden het heeft ons gesmaakt. Het was dan wel geen van der Valk of het Hilton maar het zag er netjes uit en er was voldoende vitaminen en energie die ervoor zou zorgen dat wij het eerste deel van de dag konden overbruggen.

Na 3 keer knipperen met onze ogen zaten wij alweer aan de rivier de Lippe die tot aan Hamm niet van onze zijde is geweken. In Hamm zijn we even zo een grote Duitse Kaufhaus in gegaan om proviand voor de rest van de dag in te slaan bij de REWE. Bram geeft liever de voorkeur om voor een dubbeltje op de eerste rij te zitten bij de Lidl maar die zijn in zo een Kaufhaus niet te vinden. Daar kan men eigenlijk niets voor een dubbeltje vinden.

Er gaan nog vele rivieren en kanalen volgen deze reis, en de volgende die van ons lijstje mag worden afgestreept is het Datteln-Hamm Kanaal. Een bankje langs het kanaal was een mooie plaats voor een pauze en tijdens onze pauze zagen wij onze eerste bepakte en bezakte fietser voorbij gaan. We zijn dus niet alleen!
Deze ‘collega’ fietste voorbij maar bij onze volgende stop in Herzfeld raakte we in gesprek met een vrouw uit Duisburg die ook de tassen gepakt had en een praatje kwam maken. Zij was een rondje vanuit Duisburg aan het maken en vroeg waar onze route naar toe ging en zo gaat de tijd voorbij en merkt men dat fietsers onderling altijd wel wat gemeen hebben.

Door het Lippetal ging het verder richting Lippstadt, een erg leuk stadje met ongeveer 66.000 inwoners en een kerk waar wij erg allebei erg mooi vonden. De Marienkirche, een witte kerk die ergens rond begin 1200 gebouwd moet staan en de tand des tijds heeft doorstaan en nu nog steeds duidelijk zichtbaar is. Een stad dat begint met L-I-P- zal vast niet mogen van de vrouwen en omdat we nog wel wat kilometers wilden afleggen ging het richting Paderbron waar we een camping hadden opgezocht bij Schloss Neuhaus, een slot dat zo oud is dat het de titel Nieuw eigenlijk niet meer waardig is.

Wel nieuw is mijn zadel want net voor het eindpunt ben ik nog even een fietszaak in geweest voor een nieuw zadel want de rit werd wel erg oncomfortabel. Simpel aangegeven, mijn zadel is te breed voor mijn kleine kontje dus het was allemaal niet zo prettig meer. Nu was dit een echte zadelspecialist en waren er vele opties, ook een schapenvel die Agatha op haar fiets heeft (had) zitten maar voor een dubbeltje op de eerste rang kocht ik een racefiets zadel. Dit ben ik natuurlijk meer gewend en ik hoop dat de pijn van de afgelopen dagen nu toch een stuk minder gaat worden.

Aangekomen op de camping begon het met regenen en omdat weervrouw Helga niet te ontvangen is in Duitsland besloten we voor de veilige optie te kiezen en uit eten te gaan in het campingrestaurant. De kokkin moest speciaal aangeroepen worden voor deze twee fietsnomaden maar het eten was voortreffelijk. Het eten dat vandaag was ingekocht bewaren we wel voor morgen, dat gaat hoe dan ook opkomen.

Terug bij onze tent waren er nieuwe fietsers aangekomen die helemaal doorweekt waren. Ze hadden vandaag regelmatig regen gehad, Bram en ik keken elkaar aan en besefte dat het weer ons momenteel mee zit. We mogen het natuurlijk niet te hard zeggen want dat brengt ongeluk maar vandaag was het weer, weer weergaloos.

Benieuwd wat morgen gaat brengen, we gaan het meemaken.

Tot morgen!

• 08 Juli 2015 - 23:15

Agatha:

Weet je nu een beetje wat zadelpijn is?!, maar ja, wie koopt er nu een dag voor dat je gaat fietsen een nieuw zadel( en dat zelfs 2x achter elkaar), succes dus morgen op je fiets. Verder gaat het hopelijk helemaal goed bij jullie, maar dat is zo te lezen dik in orde

• 08 Juli 2015 - 23:59

Kees Van Dam:

Jan,

jammer voor je dat er geen racefiets-zadels met een schapenvacht erop te koop zijn.

Maarre ..... Jalabert heb ik ook nooit met een schaap op z'n zadel zien fietsen.....

Veel plezier enne .....hou je taai!!

Groet,

Slaapse Truy

• 09 Juli 2015 - 08:05

Trudy Van Kessel:

Hoi Jan en Bram,

Het water staat aan mijn LIppe, als ik dit allemaal lees.

Jullie schrijven over de mooie kerk maar....zoeken jullie God ook op of....is het alleen maar hard langs die mooie kerk fietsen??

Jan als je terug komt en je kontje is nog au misschien helpt een Thaise massage dan wel?

Nu jonmgens waarschijnlijk zitten jullie nu ook aan het ontbijt dus eetse en voor straks, lekker trappen want....Frank staat ook te trappelen.

Gr. Truy