Breitungen - Regensburg (28 / 312 km) - Reisverslag uit Regensburg, Duitsland van Jan Versluis - WaarBenJij.nu Breitungen - Regensburg (28 / 312 km) - Reisverslag uit Regensburg, Duitsland van Jan Versluis - WaarBenJij.nu

Breitungen - Regensburg (28 / 312 km)

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

13 Juli 2015 | Duitsland, Regensburg

Het klinkt ongeloofwaardig maar het is echt waar, vanochtend versliepen wij onze tijd. Op zich niet verwonderlijk maar wel een hele prestatie omdat wij al vanaf 20:00 gisterenavond in onze tent lagen vanwege de regen. Onze kopjes gingen dus ietsje later naar buiten en die zagen Hans en Ilonka al klaar stonden voor vertrek en Hans deed tevens zijn regenjas aan. Echt regenen deed het niet, maar het was nat genoeg voor een regenjas en dus gaven we de mensen met een regenjas een hand, bedankte hun voor de gezelligheid en misschien tot ooit.

Bram en ik gaan als de brandweer en werken als een geoliede machine samen en we kwamen samen tot het besluit dat het in ons beider voordeel was om het laatste stuk naar Regensburg per trein te volbrengen. De twee acceptabele redenen die ons brachten tot het besluit waren als volgt:

1) Bram dacht van te voren dat we op dit traject wel 100km per dag konden halen en het in 3 weken te volbrengen. Dit is ons alleen wel een beetje tegen gevallen, teveel heuvels, teveel de weg kwijt, teveel genieten en te laat wakker worden hebben het niet makkelijker gemaakt en op deze manier is Bram weer netjes op tijd thuis.

2) Mijn zitvlak is niet in perfecte staat, de kilometers gaan tellen en ook al is het geen derde bal….. Prettig is zeker anders want het irriteert wel tijdens het fietsen. Ik heb vandaag in Meiningen de apotheekster met handen en voetenwerk duidelijk kunnen maken wat mijn probleem was. (Het was net een aflevering van Hints, 2 woorden, 3 lettergrepen, Eerste woord klinkt als au!). De tweede persoon wist van het probleem en kwam aanzetten met de juiste zalf. Twee dagen rust en de zalf moeten daarom hopelijk genoeg rust geven om Langeraar te halen, ook al is het nog ver.

Kortom, twee geldige reden en op deze manier sparen we minimaal 4 dagen uit. Dit dit betekent alleen niet dat er vandaag niet gefietst moest worden want het treinstation lag niet naast de deur.
Het einddoel was vandaag Meiningen en na een bezoekje aan de apotheker ging het richting het treinstation waar we vriendelijk werden geholpen en een heel reisschema mee kregen om Regensburg te bereiken.

De eerste rit ging met een boemeltje naar Schweinfurt waarna we moesten overstappen naar Nuernberg. De boemel had iets vertraging en het was dus opschieten geblazen om de volgende trein te halen. Het ging net, maar dan ook net want nog geen 5 seconden later hoorden wij het fluitje en ging de trein in beweging. Na de stop in Nuernberg ging het richting Regensburg en iets voor zessen reed de trein Regensburg binnen waar Frank ons op stond te wachten.

Vanaf het station moesten we een stukje fietsen naar Frank zijn appartement waar we goed zijn opgevangen door hem. De fietsen staan in de kelder, onze tassen staan in het opberghok en niet veel later kwam het eten op tafel. Hij had heerlijk gekookt voor ons, kortom er wordt goed voor ons gezorgd. Wat zou men eigenlijk als met een 16 persoons hutje moeten terwijl je nog zelf moet koken en fietsen? Dit houden we dus nog wel een extra dagje uit.

Morgen dus een toeristisch dagje Regensburg, maar dat mag ook wel want we zijn wel aan rust toe. Zo een treinrit gaat namelijk niet in de koude kleren zitten.

Vanuit Regensburg, tot morgen.

• 13 Juli 2015 - 21:59

Jeannet:

Hallo Heren,
    Nou , als Jan naar de apotheek gaat is het toch ernstig!
    Pappen en nathouden, zeggen ze dan!
    Morgen sightseeing Regensburg, treinreisjes, iemand die voor je kookt en wast,
    Het lijkt wel vakantie.
    Gelukkig is het hier ook vakantie, groetjes, Jeannet

• 13 Juli 2015 - 22:08

Agatha:

M'n eerste reactie was: wat een watjes om met de trein te gaan, maar na het hele verhaal gelezen te hebben, het zei jullie vergeven en ik geef jullie groot gelijk, tenslotte fietsen jullie ook nog eens voor jullie plezier en als de druk te groot wordt, of je het wel op tijd zult halen , of dat je zo'n last hebt van je poepertje, dat fietsen erg pijnlijk is, dan kan de trein uitkomst bieden en kunnen jullie een paar daagjes uitrusten in Regensburg en daarna met frisse moed weer beginnen aan de terug-reis. Groetjes allemaal

• 13 Juli 2015 - 22:12

Trudy Van Kessel:

Hoi Jan en Bram,

Dit is toch wel een onverwachte wending!

Het is zo iets als die mop:
    Ken je die 2 die naar Regentsburg gingen fietsen?
    Nou die namen de trein.
    Zo is er toch geen BAL aan Jan??

Maar goed Frankie zorgt goed voor jullie dat lees ik wel.
    En ...stond hij nog te trappelen toen jullie aankwamen??

Nu geniet en lekker smeren maar Jan!!
    En Frank de hartelijke groeten van mij!!!

Afwiesdersien

• 13 Juli 2015 - 22:23

Wil:

Jan, je krijgt toch geen oude dunne billetjes?
    Laten jullie je maar lekker verwennen door Frank want hij kan tenslotte ook lekker kokkerellen.

• 13 Juli 2015 - 22:33

A3:

Jan en Bram

Rust maar lekker uit ,laat je kontje lekker genezen,
    laat jullie lekker verwennen door Frank.
    Ga lekker slenteren door de stad.
    En begin weer helemaal fris aan de terugreis

Succes Joop en A3

• 13 Juli 2015 - 23:12

Rob En Arja:

Ik dacht dat jullie eigenlijk naar Praag gingen?

Nou ja hoe dan ook, veel plezier op de fiets!

• 14 Juli 2015 - 06:53

Klaas De Pelgrim:

Van Regensburg naar Praag is ook een hele mooie fietstocht langs de Regen maar ook weer flink klimmen. Kan ook met de trein haha.
    ik heb dat vorig jaar zelf gefietst .
    Ook ik dacht dat jullie naar Praag zouden gaan, maar ik blijf jullie wel volgen zie wel hoe de terug reis gaat.
    Tip ga door het altmuhltal!
    Geniet ff van de rustdagen kijkuit ik heb vorig jaar een bekeuring gehad daar omdat ik door rood gefietst zou zijn, ik heb geen ampel gezien maar toch betalen.
    Goede terug reis.
    Klaas